۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۲۶۲۱۴۷
آیت الله مکارم شیرازی:

نظام اسلامی به آسانی به دست نیامده که به ارزانی از دست برود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که هزینه های بسیاری برای به ثمر رسیدن نظام اسلامی انجام گرفته است، گفت: حضور جانبازان درعرصه های گوناگون به مردم می فهماند که نظام اسلامی در ایران به آسانی و به ارزانی به دست نیامده است از همین رو نباید آن را ارزان از دست بدهند.
حضرت آيت الله مکارم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار سید جواد هاشمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان قم حضور جانبازان در کشور را مایه برکت دانست و گفت: هر کجا که جانبازان قدم بگذارند سبب رونق و برکت خواهند بود.


وی افزود: قرآن کریم می فرماید مردمی که در مدینه و اطراف آن هستند، نباید از خدمت برای رسول اکرم(ص) و جهاد فی سبیل الله تخلف کنند؛ کسانی که خود را در خدمت پیامبر قرار بدهند و جهاد فی سبیل الله کنند خداوند زحمات آنان را محفوظ نگه داشته و پاداش خوبی به آنان می دهد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که تلاش های انسان در راه خداوند بی نتیجه نمی ماند، اظهار داشت: هرگونه تشنگی، خستگی و دیگر زحمات انسان در مسیر جهاد برای خداوند ثبت می شود و خداوند پاداش بزرگی برای چنین افرادی در نظر می گیرد.


وی ادامه داد: در این آیه اصل جهاد مطرح نیست بلکه منظور و هدف آیه مقدمات و حواشی جهاد فی سبیل الله است، از همین رو اگر مقدمات جهاد به این اندازه فضیلت دارد نفس جهاد افضل خواهد بود، این که در این آیه اصل جهاد را مطرح نکرده به دلیل جایگاه و مقام واضح و والای آن است؛ همچنین این آیه جایگاه والای جانبازان را نیز بیان می کند.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که حضور جانبازان در عرصه های گوناگون مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارای پیام هایی است، ابراز داشت: حضور جانبازان در عرصه های گوناگون به مردم می فهماند که نظام اسلامی در ایران به آسانی و به ارزانی به دست نیامده است از همین رو نباید آن را ارزان از دست بدهند.


وی با اشاره به این که هزینه های بسیاری برای به ثمر رسیدن نظام اسلامی انجام گرفته است، عنوان کرد: دیگر پیام حضور جانبازان در اجتماع این است که این افراد با وجود مشکلات جسمی در صحنه های نظام حضور پیدا کرده و از ارزش های اسلام و انقلاب دفاع می کنند، از همین رو افراد سالم به ویژه جوانان عزیز با چه عذری در برنامه های انقلاب و دفاع از ارزش ها شرکت نمی کنند.


این مرجع تقلید با بیان این که حضور جانبازان در صحنه های گوناگون دارای برکات زیادی است، خاطرنشان کرد: هر که با برنامه جهاد ارتباط داشته دارای مقام والا است، مردم ایران در سایه جانبازان و ایثارگران در کشوری با امنیت و آرام زندگی می کنند؛ جانبازان بر کشور منت دارند، این افراد با فداکاری خود به کشورشان و انقلاب خدمت کردند.


وی اضافه کرد: منتشر کردن عکس های شهدا در سطوح شهر مانعی ندارد، در فرصت های گوناگون در طول سال به گونه ای که برای مردم عادی نشود عکس ها و زندگانی شهدا برای جامعه منتشر شود تا حال و هوای خوبی را در بین مردم ایجاد کند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات