۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۲۶۳۰۶۶
دادستان نکا:

فتح خرمشهر حاصل ایثارگری و ولایت مداری رزمندگان بود

خبرگزاری رسا ـ دادستان نکا گفت: حماسه آزادسازی خرمشهر فتح الفتوح جنگ و از عنایات ویژه خداوند بود.
سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گرامي باد

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام علی اکبر ذوالفقاری، دادستان نکا عصر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در بین نیروهای مختلف مسلح این شهرستان اظهار داشت: فتح خرمشهر با اعتماد مردم به خداوند و اطاعت پذیری از رهبری و اراده فولادین شان ایجاد شد که این دستاوردهای ارزشی باید به درستی در جامعه تبیین شود.

 

وی افزود: هر کس در هر جایگاهی باید امام عصر خود را بشناسد چرا که شناخت امام عصر مقدمه شناخت خداست و رزمندگان ما با این شناخت از ولی زمانه خود به فتح الفتوح در جنگ ها و نبردها رسیدند.

 

دادستان نکا با بیان این که امروز ما هم وظیفه داریم امام عصر خود را بدرستی بشناسیم، یادآور شد: اکنون در زمان غیبت امام عصر(عج) باید نائب ایشان را بشناسیم و در اطاعت پذیری از ایشان ثابت قدم و استوار باشیم و از ایشان دفاع کنیم.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری اضافه کرد: حفظ اسلام و ارزش های اسلام و انقلاب از وظایف مهمی است که بر عهده داریم و در این راستا با اطاعت از رهبری باید در پای این انقلاب، ارزش ها و آرمان های مقدس آن بیایستیم.

 

وی همچنین با گرامیداشت و تبریک به‌مناسبت آزادسازی خرمشهر یادآور شد: فتح خرمشهر حماسه بزرگی بود که با دستان رزمندگان ما در سپاه، ارتش و بسیج محقق شد و این پیروزی، یکی ازپیروزی‌های بزرگ بر دشمن در دوران دفاع مقدس بود.

 

دادستان نکا با اشاره به این که شهر خرمشهر، با تجاوز رژیم عراق از آبان ماه سال 59 به اشغال نظامیان عراق در آمده بود و تحت سلطه رژیم بعث عراق بود، تصریح کرد: خرمشهر 578 روز در تصرف بعثی‌ها بود که با رشادت و جانفشانی فرزندان این وطن با انجام عملیات بیت‌المقدس، دشمن شکست خورد و این شهر با امکانات کمی که در اختیار رزمندگان بود به آغوش وطن بازگشت.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری با اشاره به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 61 به دست رزمندگان اسلام گفت: خرمشهر پس از 24 روز رزم بی‌امان و با اطاعت‌‍پذیری از فرمان امام راحل مبنی بر اینکه باید خرمشهر آزاد شود، آزاد شد و در همین رابطه نیز 16 هزار نفر از لشگریان دشمن هلاک و 19 هزار اسیر به اسارت نیروهای ما در آمدند و فتح الفتوح انجام شد.

 

وی با تاکید بر ولایتمداری و در مسیر امام و رهبری بودن، افزود: در هشت سال دفاع مقدس و جنگ نابرابر کفر و دشمن با ما، رهبری، مردم و هدفی مقدس موجب پیروزی ما شد و مردم با هدف احیاء و زنده نگه‌داشتن اسلام ناب محمدی این جنگ را به پیروزی رساندند که باید این ارزش‌ها به‌درستی حفظ و به آیندگان سپرده شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه نکا نیز در این مراسم گفت: آنچه موجب پیروزی رزمندگان ما در سوم خرداد ماه و آزاد سازی خرمشهر شد، اراده الهی، ایمان و ولایتمداری سربازان و نیروهای مختلف ارتش، سپاه و بسیج در کنار هم بود.

 

مرتضی رمضانی، فرمانده سپاه نکا نیز در ادامه این مراسم افزود: اراده فولادین رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس و اتحاد و اطاعت از رهبری نیروهای مختلف  ارتش، سپاه و بسیج، موجب شد که ما در سوم خرداد و در آزادسازی خرمشهر فتح الفتوح کنیم.

 

وی گفت: فتح خرمشهر قدرت و اقتدار نظام را به رخ جهانیان کشید و نشان داد که آنچه می تواند ما را به پیروزی برساند ایمان به خدا، اراده  و اطاعت از رهبری است و ما در این عملیات با امکانات کم به فتح بزرگ و عظیم دست یافتیم و اکنون نیز باید ارزشهای اسلام و انقلاب را در جامعه تبیین کنیم./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات