۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۶۴۲۹۰
دادستان کل کشور:

انتخابات ایران بر پایه عقلانیت، معنویت و قانون مداری استوار است

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور گفت: در کشور ما مبنای انتخابات بر اساس رای مردم است ما هیچ راهی جز قانون‌محوری و قانون‌مداری نداریم بنابراین باید همه مجریان و ناظران قانون‌مدار باشند.
حجت الاسلام رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، امروز در همایش فرمانداران سراسر کشور با موضوع انتخابات که در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تبریک ماه شعبان، گفت: انتخابات باشکوه پایه‌ای از پایه‌های امنیت و اقتدار کشور است.

وی افزود: در کشور ما که همه ارکان نظام آن را رای مردمسالاری دینی اداره می‌شود افتخار نظام است که جمهوریت آن در قانون اساسی تایید شده است.

دادستان جمهوری اسلامی ایران در ادامه عنوان کرد: انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران در حقیقت حضور مردم با کشورهای دیگر متفاوت است آنها ادعای حضور مردم را دارند اما در کشور ما در حقیقت این حضور وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، با اشاره به حمایت غربی‌ها از نظام‌های طاغوتی در منطقه خاورمیانه، بیان داشت: غربی‌های مدعی حمایت از دموکراسی باید پاسخ دهند که چگونه از نظام‌های طاغوتی آل سعود حمایت می‌کنند در حالی که هیچ خبری از رای مردم در آنها وجود ندارد.

مبنای انتخابات ما تکلیف مداری است

دادستان کل کشور با اشاره به این‌که افتخار نظام ما مراجعه به رای مردم است، گفت: مبنای انتخابات ما بر اساس تکلیف‌مداری است یعنی نامزد انتخاباتی و رای‌دهندگان باید بر اساس تکلیف رای گرفته یا رای دهند.

وی افزود: این الگوی ایرانی اسلامی قوانین ما است که باید تبلیغات کاندیداها نیز بر همین محور تعریف شود، امروز در قانون اساسی ما ساز و کار اطمینان‌بخشی وجود دارد تا امانت‌داری رای مردم رعایت شود، که عموما مردم به برگزارکنندگان و ناظران انتخابات چون استانداری، فرمانداری، شورای نگهبان اطمینان لازم را دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه بیان داشت: بعد از انقلاب همیشه نتیجه رای مطابق خواست مجری یا مسئولان سیاسی متفاوت نبوده اما بنای مجریان و ناظران قانون بر تامین سلامت و امانت‌داری انتخابات بوده است.

انتخابات کشور ما قانون‌محور و قانون‌مدار است

دادستان کل کشور اظهار داشت: به دلیل این که در کشور ما مبنای انتخابات بر اساس رای مردم است ما هیچ راهی جز قانون‌محوری و قانون‌مداری نداریم بنابراین باید همه مجریان و ناظران قانون‌مدار باشند.

دادستان کل کشور، با اشاره به اخلاق‌مداری انتخابات، عنوان کرد: انتخابات ما بر محور عقلانیت، معنویت، قانون‌مداری، اخلاق و عدالت استوار بوده که سنگ زیربنای این همه نیز توحید است از شاخصه‌های شهر اسلامی و سالم مساله اخلاق مداری است که باید کاندیداها، طرفداران آنها نیز بر این مساله منقاد باشند.

وی با اشاره به دو انتخابات تلخ و شیرین اظهار داشت: انتخابات سال 88 با جریان فتنه کام مردم را تلخ کرد اما انتخابات این دوره کام مردم را با قانون‌مداری شیرین کرد، با تدابیری فرمانداران تلاش کنند این انتخابات یکی از جلوه‌های انسجام و امنیت مل تبدیل شود.

مهم ترین مولفه قدرت و امنیت ملی کشور ما حضور پرشور مردم در انتخابات است

دادستان کل کشور افزود: حضور با معنای مردم در صحنه مهمترین مولفه قدرت و امنیت ملی در کشور ما است که هر چه با شکوه‌تر و با حضور حداکثری‌تر باشد به یقین یکی از جلوه‌های انسجام  امنیت ملی در کشور ما است.

دادستان کل کشور، با اشاره به حضور قوه قضا در انتخابات بیان داشت: نخستین اقدام در کنار ستاد انتخابات حضور دادستان‌ها در همه کشور خواهد بود تا حضور آنها به عنوان نقش پیش‌گیرانه سبب کمک و مساعدت مجریان و ناظران شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه گفت: نقش بعدی در رسیدگی به تخلفات احتمالی است که به دستگاه قضا گزارش شود که به صورت فوق‌العاده و خارج از نوبت خواهد بود.

دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که انتخابات با شکوه با شرکت حداکثری به عنوان جلوه‌ای ارزشمند از حضور مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری رقم خورده و سبب یاس دشمنان شود./807/پ203/ج

 

ارسال نظرات