۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۶۵۷۴۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

اداره حقوقی و ثبتی اداره اوقاف چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر کشوری شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از کسب رتبه برتر عملکرد اداره حقوقی و ثبتی این اداره کل در سال 93 در کشور خبر داد.
حجت الاسلام غلاميان اوقاف چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه این استان با بیان این که سازمان اوقاف و امورخیریه با رویکردهای جدید درصدد بر آورده شدن نیازهای مردم در بحث موقوفات است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری 68 وقف جدید در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد 58 مورد آن از اول سال تا 13 فروردین بوده است.

 

وی با تشریح نیازهای روز جامعه از جمله ازدواج جوانان، بیماران خاص، درمان و مسکن جوانان و نیازمندان، بر ضرورت هدایت واقفان به سمت انجام وقف با توجه به نیازهای جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: در این راستا نقش روحانیان و مبلغان دینی بسیار پررنگ و مؤثر خواهد بود.

 

حجت الاسلام غلامیان با اشاره به راه اندازی سامانه جامع ثبت اطلاعات خادمان ثابت و افتخاری مساجد این استان، خاطرنشان کرد: با تکمیل این سامانه کلیه اطلاعات مربوط به خادمان مساجد و همچنین ارزیابی آن ها از سوی همین سامانه انجام می‌گیرد و در پایان هر سال خادمان برتر مشخص و از زحمات آن ها تجلیل به عمل می‌آید.

 

وی همچنین از از آغاز مراحل ساخت مجتمع فرهنگی امامزاده سید بهاء الدین محمد شیخ شبان در این استان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال خبر داد و افزود: پیش بینی می شود مجتمع فرهنگی، اقامتی وخدماتی این بقعه متبرکه که از امامزادگان برتر و شاخص استان چهارمحال و بختیاری است و در منطقه ای بسیار عالی از لحاظ توریستی و گردشگری قرار دارد تا پایان امسال تکمیل شود که با این روند بسیاری از مشکلات و برنامه های مربوط به این بقعه شاخص حل خواهد شد.

 

حجت الاسلام غلامیان همچنین از تخریب برخی از مغازه های خیابان ملت شهرکرد پس از 40 سال خبر داد و ابراز داشت: با توجه به زیبا سازی شهری و نیاز به توسعه خیابان ملت، طبق توافقات قبلی با شهردار شهرکرد و طی سفری که ریاست سازمان اوقاف و امورخیریه کشور به این استان داشتند، مجوز تبدیل به احسن مغازه های موقوفه خیابان ملت اخذ و قرار بر معاوضه صورت گرفت که این در جای خود بی سابقه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری همچنین از کسب رتبه برتر عملکرد اداره حقوقی و ثبتی این اداره کل در سال 93 در کشور خبر داد و افزود: اجرای برنامه های ابلاغی سازمان، خلاقیت در کار و تحقق اهداف از ملاک های انتخاب این واحدها و کسب رتبه برتر در سطح کشور بوده است.

 

این مقام مسؤول همچنین از پیش بینی اخذ 360 سند مالکیت موقوفات این استان در سال جاری خبر داد و گفت: امیدوارم با همکاری‌های خوب اداره کل ثبت اسناد این استان، در سال جدید بتوانیم همانند سال گذشته سند مالکیت بسیاری از موقوفات این استان را اخد کنیم./9457/پ202/ح

ارسال نظرات