۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۶۶۳۱۲
مشاور دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

استفاده نادرست از بیت‌المال، بی‌نظمی و کم‌کاری از مصادیق منکرات است

خبرگزاری رسا ـ مشاور دبیر و مسؤول تذکر لسانی خراسان جنوبی بابیان این‌که برخورد قاطع با متخلفان در سیستم اداری از مصادیق مقابله با منکرات اداری است، گفت: استفاده نادرست از بیت‌المال، بی‌نظمی و کم‌کاری از مهم‌ترین مصادیق منکرات اداری هستند.
 امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام محمدرضا رفیعی، مشاور دبیر و مسؤول تذکر لسانی و نظارت همگانی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که برخورد قاطع با متخلفان در سیستم اداری از مصادیق مقابله با منکرات اداری است، گفت: استفاده نادرست از بیت‌المال، بی‌نظمی و کم‌کاری را از مهم‌ترین مصادیق منکرات اداری هستند.

 

وی با اشاره به مصادیق منکرات اداری افزود: بی‌نظمی در کارها، بی‌توجهی در حفظ امکانات دولتی، سو استفاده از دیگران جهت ارتقای موقعیت خود، رسیدگی به امور شخصی در وقت اداری، تجسس در امور شخصی دیگران، نداشتن صداقت در رفتار و کردار، عدم رعایت عدالت و انصاف با زیردستان و مراجعین از مهم‌ترین منکرات اداری است.

 

مشاور دبیر و مسؤول تذکر لسانی عامل پیدایش منکرات اداری را ضعف ایمان و پیروی از هوا و هوس دانست و اظهار کرد: البته عوامل دیگری نیز در این حوزه دخیل هستند که شامل، عدم اجرای قوانین به نحو احسن در دستگاه‌ها، کمبود و یا موازی‌سازی و یا ضعف دستگاه‌های نظارت و عدم مسؤولیت پذیری بعضی از مدیران دستگاه‌ها ازجمله دلایل پیدایش این قبیل منکرات است.

 

حجت‌الاسلام رفیعی تصریح کرد: البته باید نوع رفتار ما بر اساس مصادیق منکر برای هر سازمان و اداره متناسب با مأموریت‌های آن انجام شود.

 

وی با بیان این که راه‌ مقابله با منکرات تقویت ایمان و بصیرت انسان‌ها است، ادامه داد: آگاه‌سازی و روشنگری در خصوص منکرات ازجمله وظایف روحانیت، مسؤولان و خواص جامعه در مرحله شروع است.

 

مشاور دبیر و مسؤول تذکر لسانی در پایان با اشاره به این که برخورد قاطع با متخلفان در سیستم اداری نیز راهگشا خواهد بود، افزود: ارتباط با مردم نیز به‌عنوان یک ابزار نظارتی برای شناسایی ایرادها و مشکلات سیستم اداری و منکرات اداری بسیار راهگشا خواهد بود که لازمه آن باز بودن درب اتاق مسؤولان به روی مردم است./968/پ202/ب5 

ارسال نظرات