۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۶۶۹۶۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

حفظ ارزش ها و دستاوردهای انقلاب شرط توافق مطلوب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سایه اقتصاد مقاومتی می توانیم به بالاترین درجات علمی در تمامی زمینه های به ویژه مسأله هسته ای برسیم و دشمن هم هیچ غلطی نمی تواند.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شاخصه های توافق مطلوب گفت: توافق مطلوب توافقی است که تمام ارزش های نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب را حفظ کند.


وی افزود: هر چیزی که به دستاوردهای انقلاب آسیب برساند و موقعیت های علمی و اجتماعی کشور، عزت حاکم بر نظام و افتخارات امام راحل و شهدا را خدشه دار کند مورد قبول جامعه نیست؛ رهبر معظم انقلاب بارها بر حفظ دستاوردها و جایگاه انقلاب در مسیر مذاکرات تأکید کردند.


امام جمعه شهرکرد با بیان این که دشمن می خواهد نظام اسلامی و دستاوردهای انقلاب را مخدوش کند، اظهار داشت: توافق در جهت مخدوش شدن دستاوردها و جایگاه انقلاب مورد قبول نبوده و مطلوب نیست، تیم هسته ای باید با هوشیاری بسیار به کار خود ادامه دهد.


وی با اشاره به این که تفاهم نامه لوزان که قرار است مبنای توافق نهایی باشد دارای شفافیت های لازم نیست، ادامه داد: طرف های غربی مطابق میل خود این تفاهم نامه را مطرح کردند، غربی ها فکت شیت خود را منتشر کردند اما مسؤولان با وجود درخواست های مکرر این کار را انجام ندادند.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که غرب غنی سازی بسیار جزئی را برای ایران پذیرفته است، ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران فقط اسم غنی سازی را نمی خواهد بلکه در صدد است تا غنی سازی مطلوب و رشد دهنده داشته باشد، ایران هیچگاه به دنبال ساخت بمب اتم نبوده و نخواهد بود.


وی عنوان کرد: در سایه اقتصاد مقاومتی می توانیم به بالاترین درجات علمی در تمامی زمینه های به ویژه مسأله هسته ای برسیم و دشمن هم هیچ غلطی نمی تواند بکند، به همین دلیل است که رهبر معظم اتقلاب بسیار بر این مسأله تأکید دارند از همین رو مسؤولان باید در این زمینه تلاش کنند.


نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری پذیرش بازرسی های فراتر از عرف بین الملل را دارای پیامدهای امنیتی دانست و خاطرنشان کرد: بازرسی ها از چند جهات دارای اشکال است، نخستین مسأله اصل بازرسی است که جایگاه حاکمیتی نظام را زیر سؤال می برد.


وی اضافه کرد: نظام ایران برخواسته از دین اسلام است، دلیل ندارد که هر کس در هر زمانی که دلش بخواهد از این کشور بازرسی کند؛ بازرسی ها مسائل امنیتی کشور را تهدید می کند، غربی ها هر زمان به اطلاعاتی دست پیدا کردند آن را در اختیار سرویس ها جاسوسی قرار دادند.


امام جمعه شهرکرد با بیان این که دانشمندان هسته ای از طریق بازرسی ها شناسایی شده و به شهادت رسیدند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از طریق این گونه بازرسی ها مشکلات بسیاری را متحمل شده است، بنابراین بازرسی های هسته ای امنیت ایران را تهدید می کند.


وی افزود: شخصیت های علمی سرمایه های کشور هستند، این سرمایه هایی که با خون دل به دست آمده را نباید به راحتی در اختیار دشمنان قرار داد، نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه کرده تا این سرمایه ها را به دست آورده است؛ ما نباید خودمان را در مقابل غربی ها کم بدانیم./1323/ت302/ش

ارسال نظرات