۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۶۸۲۵۱
امام جمعه موقت تبریز:

تمامی مشکلات کشور ریشه در بی توجهی به فرامین رهبر معظم انقلاب دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه راه حل برون رفت از مشکلات کشور توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: تمامی مشکلات کشور ریشه در بی توجهی به فرامین و دستورات رهبر معظم انقلاب در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد.
حجت الاسلام علي حاجي زاده، امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی حاجی زاده، امام جمعه موقت تبریز ظهر امروز در خطبه های عبادی، سیاسی نماز جمعه که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با بیان اینکه راه حل برون رفت از مشکلات کشور توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: تمامی مشکلات کشور ریشه در بی توجهی به فرامین و دستورات مقام معظم رهبری در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.


وی تصریح کرد: مسؤولان کشور اگر به دنبال حل مشکلات کشور هستند، باید بدانند کلید حل این مشکلات، توجه به ظرفیت های عظیم داخلی و بی نیازی از کشور های بیگانه است و راه آن نیز به طور کامل در بیانات مقام معظم رهبری محسوس است.


امام جمعه موقت تبریز با اشاره به انفجار حرم مقدس رضوی در سی ام خرداد سال73 به دست ایادی شیطان بزرگ، آمریکا، گفت: فجایع آمریکا دیگر از شمارش گذشته است و این فاجعه عظیم انفجار حرم رضوی هیچ گاه از یاد ملت عظیم ایران پاک نخواهد شد.


وی افزود: امام خمینی(ره) بار ها فرموده اند: حتی اگر در تمام آمریکا مسجد بسازند و بالای گلدسته ها شعار الله اکبر بدهند، هیچ وقت شعار مرگ بر آمریکا را فراموش نکنید، چرا که آمریکا شیطان بزرگ است.


حجت الاسلام حاجی زاده افزود: آمریکا مصیبت بزرگی است برای تمامی کشور های جهان و حیله ها و نیرنگ های آن تمامی ندارد و اگر اندک مطالعه ای در رابطه با سیاست های حیله گرانه و استکباری آمریکا بکنیم، متوجه این مطلب خواهیم شد که این کشور قابل اعتماد نیست و هر کشور و یا شخصی که به آن اطمینان و اعتماد کرده به سرنوشت سیاهی دچار گردیده است.


وی با بیان اینکه خصومت آمریکا با ملت ایران ریشه‌دار و دیرینه است، خاطرنشان کرد: بی‌جهت نیست که ملت سرافراز ایران نفرین بر شیطان بزرگ و شعار «مرگ بر آمریکا» به واسطه این همه جنایاتی که از آمریکا دیده‌اند، همیشه ورد زبانشان است و خواهد بود.


امام جمعه موقت تبریز افزود: شعار مرگ بر آمریکا جزو اصول انقلاب اسلامی است و هیچ وقت نباید از زبان مردم بیفتد، چرا که همه کفر در آن جمع گردیده است.


وی افزود: اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی و لندنی  که ساخته و پرداخته استکبار و شیطان بزرگ است، در صدد تخریب ارزش ها و اصول اسلامی بوده و به دنبال انحراف مسلمانان از اسلام ناب به سمت اسلام آمریکایی است و به درد ملت ایران نمی‌خورد و اسلام ناب محمدی به درد مردم ایران می‌خورد.


حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به هفتم تیر، سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و هفته قوه قضائیه گفت: قوه قضاییه عامل بازدارنده ناهنجاری های اجتماعی است و باید از این شهید والا مقام درس اخلاص، ایثار و درستکاری گرفت.


وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر صرفه جویی در مصرف آب و ضمن بیان این مطلب که در این خصوص باید فرهنگ سازی دقیقی صورت بگیرد، گفت: صرفه‌جویی در مصرف آب مصداق تشکر و سپاس علمی از نعمت های بی شمار خداوند متعال است و اگر درست مصرف نشود یا اسراف شود علاوه از این که ناسپاسی به نعمت الهی است و کاهش برکات و نعم الهی را به دنبال خواهد داشت.


حجت الاسلام حاجی زاده با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان ماه خدا، ماه نزول قرآن، ماه بندگی و صمیمیت است؛ نشاط، اقبال و شتاب و تقرب به سمت خداوند سبحان، عبادت و آغاز فصل جدید و مرحله نوین عمر و زندگی است و باید قدر دانسته شود و نهایت استفاده و بهره از این ماه الهی برده شود.


وی در پایان از حضور 60 نفر از طلاب و روحانیان غیرایرانی در نماز جمعه این هفته تبریز خبر داد و افزود: این طلاب عزیز از 17 کشور جهان و از قاره‌های آسیا، اروپا، آمریکا و ‌آفریقا در تبریز خواهند بود و این گسترش و جذب جوانان مختلف از سراسر دنیا به دروی حوزوی، از برکات انقلاب اسلامی ایران است./853/پ201/ح

ارسال نظرات