۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۶۸۵۸۹
کارشناس مذهبی:

گره زدن مشکلات کوچک و بزرگ کشور به مذاکرات هسته‌ای، اشتباهی راهبردی و بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: گره زدن مشکلات کشور اعم از کوچک و بزرگ، به مذاکرات هسته‌ای یک اشتباه راهبردی و بزرگ است که مانع پیشرفت و اعتماد به ‌نفس جوانان عزیز و برومند کشور می‌شود و مانع بزرگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام کريمخاني

حجت‌الاسلام علی‌اصغر کریم‌خانی، استاد حوزه و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی تشییع 270 شهید تازه تفحص شده، اظهار داشت: نخستین نکته‌ای که در بیانات امام خامنه‌ای قابل‌ توجه است، این پیام است که «سپاس بی‌پایان پروردگار حکیم و مهربان را که در لحظه‌های نیاز این ملّت خدا جوی و خداباور، بشارت‌های تردیدناپذیری را بر دل‌های بیدار نازل می‌فرماید و غبارها را می‌زداید».

 

وی افزود: شهدا بشارت‌های خداوند تبارک‌وتعالی در این موقعیت خاص هستند که برای زدودن غبارها بر مردم ولایت‌مدار ایران نازل ‌شده‌اند؛ از این رو باید این بشارت را دریافت و با آن، غبارهایی که در این مذاکرات ممکن است جلوی چشم برخی را بگیرد، زدوده شود.

 

حجت‌الاسلام کریم‌خانی یادآور شد: نکته بسیار مهم دیگر، بیدار بودن دل‌ها است؛ چرا که دلی که بیدار نباشد، پیام شهدا را دریافت نخواهد کرد.

 

استاد حوزه تصریح کرد: پیام شهدا در این زمان و در سال همدلی دولت و ملت که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دولت را کارگزار و ملت را کارفرما خوانده‌اند، این است که ما با دستان بسته در جلوی دشمن مقاومت کردیم و باعزت شهید شدیم و به دیدار معبود شتافتیم.

 

وی ادامه داد: ملت عزیز و ولایت‌مدار ایران در روز تشییع شهدا شعار «می‌میریم، ذلت نمی‌پذیریم» سر دادند و بر پایداری و استقامت خود در برابر استکبار جهانی تأکید کردند.

 

حجت‌الاسلام کریم‌خانی تأکید کرد: دشمن حتی اگر بخندد و امتیاز بدهد، باز هم دشمن است و هدفی جز به ‌زانو درآوردن ما ندارد؛ این نکته را شهدا به ‌خوبی دریافتند و تا پای جان ایستادند و مسؤولان مذاکرات هم باید به این مسائل توجه ویژه داشته باشند و با رعایت حقوق هسته‌ای و مسلّم ایران و رعایت خطوط قرمز اعلام‌شده از سوی رهبر عزیز و مقتدر جمهوری اسلامی ایران به استکبار جهانی باج ندهند و در مقابل آن‌ها با تمام توان ایستادگی کنند.

 

کارشناس مذهبی گفت: گره زدن مشکلات کشور اعم از کوچک و بزرگ، به مذاکرات هسته‌ای یک اشتباه راهبردی و بزرگ است که مانع پیشرفت و اعتماد به ‌نفس جوانان عزیز و برومند کشور می‌شود و مانع بزرگی برای  تحقق اقتصاد مقاومتی است.

 

استاد حوزه خاطرنشان کرد: اینکه آمریکایی‌ها خواستار بازرسی از مراکز غیرهسته‌ای هستند، از کاپیتولاسیون هم بدتر است؛ چرا که در کاپیتولاسیون، اگر آن‌ها جنایت و جرمی مرتکب می‌شدند، باید در کشور خودشان محاکمه می‌شدند ولی با این طرح بازرسی از مراکز غیرهسته‌ای و نظامی آن‌ها می‌آیند و در کشور ما از دانشمندان ما بازجویی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام کریم‌خانی ابراز داشت: امیدوارم ملت عزیز و ولایتمدار ایران اسلامی، با رهروی راه شهدای عزیز، بر استقامت و پایداری تا پای جان ایستاده و همچنین مسؤولان در عرصه دیپلماسی مقاومت و پایداری کرده و خون شهدا را حفظ کنند./846/ت302/ح

ارسال نظرات