۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۶۹۰۷۱
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

قدرت دعا در زندگی معجزه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: گره‌ای را که خداوند با قدرتش بر اساس قضا و قدر زده باشد، با دعا به درگاهش می‌توان باز کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد اخلاق حوزه علمیه عصر دو‌شنبه یکم تیر‌ماه در مسجد امیر(ع)، گفت: بر اساس آیات قرآن، نام دیگر قیامت روز حسرت است، زیرا در آن روز همه خوبان حسرت می‌خورند که چرا اعمال نیک بیشتری را انجام ندادند، و افراد بد نیز حسرت می‌خورند که چرا کار خوبی را انجام نداده‌اند.



وی افزود: آرامش در زندگی بسیار مهم است و نبود آرامش و تردید در قلب مومن بسیار خطرناک است، ضمن این‌که آرامش را باید در دل و بر اساس قرآن باور کرد.



استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان مبعوث شدن پیامبر، خاطر‌نشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که من پیامبر را که فردی اُمی بود و سواد خواندن نوشتن نداشت و حتی از هیچ معلمی بهره نبرده بود را برای هدایت بشر مبعوث کردم.



پیامبر یک روانکاو عامل و جامع است

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: همان پیامبری که برای انسان همانند یک روانکاو است و تمام درد‌های بشریت را می‌شناسد، و تمام علم را در خود دارد، بر خود واجب می‌داند تا امام علی(ع) را به بشریت معرفی کند.



وی افزود: پیامبر(ص) 23 سال از ارزش و جایگاه امام علی(ع) گفت، زیرا پیامبر معتقد بود که اگر بعد از او امام علی(ع) حذف شود به تبع آن، خدا، پیامبر، تمام ارزش‌های اخلاقی، عدالت، رحم و مروت و به‌طور انسان به معنای واقعی کلمه حذف می‌شد.



استاد برجسته اخلاق با اشاره به وضعیت برخی بلاد اسلامی، تاکید کرد: امروز ما شاهد هستیم که نزدیک هشت سال است برخی از کشور‌هایی که امام علی(ع) را کاملا انکار می‌کردند دچار سختی شده‌اند و با مشکلات فراوانی رو به‌رو هستند.



وی افزود: هیچ فرد مسلمانی که امام علی(ع) در زندگی وی باشد دست به گناه نمی‌زند، و حتی وابستگان به امام علی(ع) به سمت جنایت نمی‌روند.



حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان در پایان با اشاره به کتب معتبر موجود در اهل تسنن، تصریح کرد: در این کتاب‌ها با وجود برخی نگاه‌های تخریبی به‌سوی حضرت علی(ع)، به عظمت امیر مومنان اشاره شده است، ضمن این‌که بایدا مراقب بود تا بر کتب خطی قدیمی استناد کرد، زیرا کتب جدید دست‌خوش تحریف شده‌اند./856/پ202/ب4

ارسال نظرات