۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۶۹۱۹۲

اجرای طرح ضیافت الهی در 85 بقعه متبرکه خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: طرح «ضیافت الهی» ویژه ماه مبارک رمضان در قالب آماده سازی و سازماندهی بقاع متبرکه برای برگزاری برنامه های فرهنگی قرآنی در 85 بقعه متبرکه استان در حال اجرا است.
حجت الاسلام گنابادي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری طرح های «نشاط معنوی» و «ضیافت الهی»  در محل این اداره کل گفت: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با ایام تابستان این دو طرح امسال همزمان اجرا می شوند.

 

وی در تبیین طرح ضیافت الهی اظهار کرد: این طرح ویژه ماه مبارک رمضان در قالب آماده سازی و سازماندهی بقاع متبرکه برای برگزاری برنامه های فرهنگی قرآنی از ابتدای ماه مبارک رمضان در استان در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به برگزاری طرح ضیافت الهی در 85 بقعه متبرکه خراسان رضوی، افزود: اقامه نماز جماعت در 66 بقعه متبرکه، برپایی خیمه های معرفت در 8 بقعه متبرکه، سخنرانی در 55 بقعه متبرکه، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 66بقعه متبرکه، برگزاری جلسات تفسیر در 23 بقعه متبرکه، ترتیل وجزء خوانی در 50 بقعه، جلسات انس با قرآن در 15 بقعه شاخص استان با حضور قهرمانان قرآنی کشور و استان از برنامه های این طرح به شمار می رود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به حضور قاریان بین المللی همچون محمود عبدالباسط و محمود شحات انور در برخی محافل انس با قرآن، گفت: برگزاری مراسم عید سعید فطر و تبلیغات و دعوت از مردم جهت حضور در راهپیمایی روز قدس از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی است.

 

مشارکت بیش از 70 مربی روحانی در طرح نشاط معنوی خراسان رضوی

وی تصریح کرد: طرح اوقات فراغت اوقاف و امورخیریه با عنوان «نشاط معنوی» نیز ویژه ایام تابستان از روز گذشته آغاز شده و تا 13 مردادماه ادامه دارد.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: نام نویسی کلاس های اوقات فراغت اوقاف در خردادماه انجام شد که طی آن بیش از 5هزار و 500 نفر از مقاطع مختلف دبستان، راهنمایی ، دبیرستان و بالاتر نام نویسی کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی یادآور شد: این کلاس ها در سه محور آموزشی، ورزشی و فوق برنامه(هنری و اردوها) با حضور 164 مربی که 73 نفر آن ها روحانیان بومی یا اعزامی هستند برگزار می شود.

 

وی همچنین با اشاره به حضور 7 هزار نفر در طرح نشاط معنوی سال گذشته، ایجاد فرصتی برای حضور جوانان در بقاع متبرکه و نیز حفظ و استمرار تعامل  نسل جوان با اماکن مذهبی در قالب برنامه ها و مسابقات فرهنگی قرآنی را از محاسن برگزاری این طرح برشمرد./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات