۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۲۶۹۸۹۰
کارشناس مذهبی:

ملاک ارزش انسان انس با خدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، گفت: هر کس می‌خواهد بفهمد چه میزان ارزش دارد توجه کند که چه میزان با خدا انس دارد و سرمایه جاودان و ابدی ما عشق و محبت الهی است.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه علمیه، عصر امروز در ادامه بحث سلسله جلسات خانواده آسمانی که در حسینیه اثنی عشری واقع در شهرری برگزار شد، گفت: کسی که مهم ترین مساله زندگی خود را کسب محبت الهی نمی‌داند خود را نشناخته است.

 

وی افزود: ارزش و قیمت انسان به میزان توفیق او در برقراری رابطه با خدا است رسیدن به او برخی قوانین را دارد.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه عنوان کرد: هر کس می‌خواهد بفهمد چه میزان ارزش دارد توجه کند که چه میزان با خدا انس دارد سرمایه جاودان و ابدی ما عشق و محبت الهی است.

 

این محقق با اشاره به این‌که سرمایه حقیقی ما عشق به خدا و خانواده آسمانی  یعنی اهل بیت(ع) است، اظهار داشت: ازدواج، فرزند و اموال بعد حیوانی انسان است بعد انسانی همان کسب عشق و محبت الهی است.

 

این پژوهشگر مهدوی با اشاره به فرمایشی از حضرت امام حسین(ع) مبنی بر این‌که خسارت دیده کسی که با خدا رابطه ندارد، بیان داشت: دارائی‌های دنیایی مانند همسر، فرزند، اموال یا موقعیت اجتماعی فانی است آنچه در برزخ و پس از مرگ برای انسان باقی می‌ماند محبت الهی و خانواده آسمانی است.

 

شجاعی افزود: محبت خداوند سرچشمه بهشت است خداوند از روی محبتی که به ما داشته بهشت را آفریده است همانگونه که انسان در این دنیا برای نفس کشیدن نیاز به دستگاه تنفسی دارد در بهشت نیز نیاز به محبت الهی دارد.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه ابراز کرد: اگر بنده‌ای نزد خداوند حرمت داشته باشد خداوند او را به محبت خود مشغول می‌کند تا هر آنچه دارد را صرف رضای الهی کند مانند عشق مادر به فرزند که همه چیز خود را صرف فرزند می‌کند.

 

این محقق با اشاره به لحظه مرگ، عنوان کرد: شورانگیزترین و خطرناکترین لحظه برای انسان زمان پس از مرگ است که او را به صورت خصوصی نزد خداوند می‌آورند، انسان با عرضه کسی است که توانسته باشد در دنیا فهم حیوانی خود را با فهم محبت الهی ترکیب کرده باشد.

 

این پژوهشگر مهدوی در ادامه گفت: کسی که رنگ خدایی ندارد نمی‌تواند به دیگران رنگ الهی بزند کسی که عاشق خداوند شود دیگر مسائل دنیایی برای او رنگ نخواهد داشت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش قرآن کریم زندگی سخت برای کسی است که یاد حقیقی خدا نمی‌کند، کسانی که یاد خدا نمی‌کنند زندگی بی‌روحی دارند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات