۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۲۷۱۶۶۵
همزمان با نیمه دوم ماه رمضان؛

15 محفل انس با قرآن و تواشیح در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با نیمه دوم ماه رمضان، 15 محفل انس با قرآن و تواشیح با حضور قاریان برتر در شهرهای مختلف این استان برگزار می شود.
حجت الاسلام هدايتي- معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام ناصر هدایتی، سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های این نهاد برای نیمه دوم ماه رمضان، از برگزاری 15 محفل انس با قرآن و تواشیح در مناطق مختلف استان همزمان با این ایام خبر داد.

 

وی با بیان این که این محافل با حضور قاریان برتر و برگزیده استانی در تمام شهرستان‌های هشت گانه استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این راستا در شهرستان های بجنورد، اسفراین و راز و جرگلان هر کدام سه محفل انس با قرآن، در شهرستان های شیروان و جاجرم هر کدام دو محفل و در شهرستان های گرمه و فاروج نیز هر کدام یک محفل انس با قرآن و تواشیح برنامه ریزی شده است.

 

حجت الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: محافل انس با قرآن کریم در بجنورد در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع)، برادر ارشد امام رضا(ع)، مرکز عالی تربیت مدرس قرآن کریم و مسجد امام خمینی(ره) برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: این محافل قرآنی در شهرستان های اسفراین و جاجرم در محل سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ها و در شهرستان شیروان نیز در مسجد موسی بن عقیل برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام هدایتی ادامه داد: همچنین محفل انس با قرآن در شهرستان گرمه به میزبانی مسجد موسی بن جعفر(ع)، در شهرستان راز و جرگلان به میزبانی مسجد جامع یکه سعود، روستای سوخسو انقلاب و مسجد جامع راز و در شهرستان فاروج نیز در محل مسجد جامع با حضور قاریان برگزیده شهرستانی و استانی برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به برنامه های این نهاد در راستای غنی سازی اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان و نوجوانان، اظهار کرد: در این راستا تنها در شهرستان بجنورد 63 پایگاه اوقات فراغت از سوی نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر می شود.

 

وی با بیان این که در پایگاه های مزبور 32 برنامه ویژه با محوریت قرآنی، فرهنگی و هنری به شرکت‌کنندگان ارائه‌ می شود، افزود: در تابستان امسال آموزشگاه‌های آزاد فرهنگی و هنری و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد وابسته به نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بیش از شش هزار و 500 نفر را پذیرش خواهند کرد.

 

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به این که به منظور غنی سازی اوقات فراغت، نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان جاجرم 16 پایگاه با ظرفیت 270 نفر دایر کرده است، اضافه کرد: در این پایگاه ها 22 برنامه به شرکت کنندگان ارائه می شود.

 

به گفته وی در این راستا همچنین در شهرستان مانه و سملقان 46 پایگاه از سوی ارشاد دایر شده که در این پایگاه ها برنامه‌های فرهنگی و هنری در رشته‌های قرآن، معرق، عکاسی و غیره به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

 

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان گرمه نیز 20 پایگاه تابستانی با دو هزار نفر ظرفیت و 40 برنامه مختلف فرهنگی و هنری پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان فاروج هم نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان 20 پایگاه اوقات فراغت با ظرفیت پذیرش 500 نفر در 30 رشته دایر کرده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین در شهرستان شیروان 30 پایگاه با ظرفیت پذیرش دو هزار و 500 در 30 رشته فرهنگی و هنری، شهرستان اسفراین50 پایگاه با سه هزار نفر ظرفیت و در شهرستان راز و جرگلان نیز 20 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت با ظرفیت هزار و 500 نفر در 12 رشته از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شده است./9314/پ203/ب4 

ارسال نظرات