۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۲۷۱۹۱۴
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان غربی:

ماه رمضان فرصت مناسبی برای مبارزه با نفس اماره است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: مبارزه با نفس اماره و پیروی نکردن از آن یک اصل در دین اسلام است و باید از فرصت ماه رمضان در این زمینه استفاده کرد.
رمضان

حجت الاسلام اباذر بیگی مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار کرد: طبق روایاات الهی و سفارشات ائمه اطهار(ع) در مورد تأکید بر تهذیب نفس و مبارزه با نفس اماره در می یابیم که هر چقدر انسان عزت نفس داشته و از هواهای نفسانی و زیاده خواهی دست بردارد در تمامی مراحل زندگی به ویژه در روابط اجتماعی موفق تر خواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: ماه های حرام به ویژه ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای خودسازی و مبارزه با نفس سرکش درونی انسان است و نباید لحظه ای در بهره مندی از فواید این ماه ها درنگ کنیم.

 

حجت الاسلام بیگی با اشاره به سفارشات مکرر ائمه اطهار(ع) و به پیروی از آن ها امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد مبارزه با نفس اماره، اظهار کرد: شهیدانی که در راه فی سبیل الله و در جهاد با دشمنان اسلام شهید شده اند، نمونه ای بارز از افرادی هستند که به اوج خلوص و مبارزه با نفس رسیده اند و باید چنین افرادی را در تمامی مراحل زندگی الگو و اسوه خود قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: عطش هواپرستی در هر فردی متفاوت است و کسانی که به درجات بالایی از عزت نفس رسیده اند متحمل ریاضت های زیادی شده، چرا که این افراد خواستار سعادت دنیوی و اخروی هستند.

 

حجت الاسلام بیگی ادامه داد: ذکر همواره خداوند متعال به ویژه در نماز خواندن و دعا کردن، در نظر گرفتن عواقب گناه و توجه به حضور خدا در هر لحظه از زندگی همواره مورد تاکید پیامبران بوده و سعادت دنیوی و اخروی را برای انسان به همراه دارد.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ تعالی در راستای رسیدن به عزت نفس در جامعه طنین انداز شود، افزون بر بار فرهنگی مثبت در جامعه، اثرات خوبی در رفتار و اعمال انسان ها خواهد گذاشت./1301/ت302/ب4

ارسال نظرات