۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۲۷۲۰۴۰
مبلغ حوزه علمیه:

مقاومت عاشورایی رمز پیروزی در جهاد اقتصادی و فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که با صبر و استقامت می‌توان بر تمام مشکلات پیروز شد، افزود: روحیه انقلابی و فرهنگ عاشورایی اگر در وجود گروهی باشد در هیچ نبردی چه اقتصادی و چه فرهنگی و چه نظامی شکست نخواهند خورد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد اسماعیلی سخنران مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم ظهر امروز با اشاره به این که امروز سالگرد غزوه بدر در صدر اسلام است، گفت: در جنگ بدر که در نزدیکی چاه بدر در بین مکه و مدینه رخ داد هیمنه کفار شکست و سبب شد که مسلمانان به قدرت خود پی ببرند و اسلام با سرعت بیشتری گسترش یابد.

 

وی با اشاره به رشادت های حضرت علی(ع) در این نبرد به امدادهای غیبی خداوند اشاره کرد و افزود: در سوره آل عمران از آیه 123 به بعد خداوند به جریان جنگ بدر اشاره می‌کند و یاد آور می‌شود که مسلمانان با این که تعدادشان اندک بود و تجهیزات کمتری نسبت به کفار داشتند اما خداوند آنها را پیروز گردانید.

 

مبلغ حوزه علمیه قم با بیان این که پیروزی در جنگ بدر الهی بود، افزود: برخی از مسلمانان را ترس فرا گرفته بود اما پیامبر(ص) به آنها بشارت داد که در جنگ پیروز می‌شوند که در نهایت با کشتن هفتاد نفر از کفار که نقل شده نیمی از آنها را حضرت علی (ع) به هلاکت رساند و هفتاد اسیر به پیروزی رسیدند.

 

وی با توجه به این که تعداد اندک و کمبود تجهیزات سبب شکست نمی‌شود، افزود: روحیه انقلابی و فرهنگ عاشورایی اگر در وجود گروهی باشد در هیچ نبردی چه اقتصادی و چه فرهنگی و چه نظامی شکست نخواهند خورد؛ بلکه با استقامت و پایداری می توان بر همه مشکلات فائق آمد و زیر بار ذلت و شکست نرفت.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با تأکید بر این که اسلام با فداکاری و از خود گذشتگی انسان های زیادی از صدر اسلام تا کنون به دست ما رسیده است، اظهار داشت: همان گونه که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با روحیه جهادی و انقلابی در برابر تجاوز صدام و استکبار جهانی ایستادند، ما هم وظیفه داریم از این پرچم دفاع کنیم تا به دست صاحب حقیقی آن امام زمان(عج) برسد.

 

وی با بیان حدیث «النعمتان مجهولتان، الصحة والامان» به نعمت امنیت اشاره کرد و گفت: این فضای آرام، و امنیتی که در سایه نظام جمهوری اسلامی از آن برخورداریم یک نعمت بزرگ خدا است که باید آن را قدر بدانیم و در جهت بندگی خدا و ترقی روح خود از آن استفاده کنیم؛ زیرا قدردانی و شکر نعمات سبب افزایش آن می‌شود و نا سپاسی و کفران نعمت سبب می‌شود که آن نعمت از انسان گرفته شود./843/پ202/ف

ارسال نظرات