۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۷۳۰۳۴
استاد حوزه علمیه قم:

مستکبران برای تضعیف حکومت علوی در ایران صف کشیده اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: مستکبران و دشمنان اسلام برای تضعیف حکومت علوی در ایران اسلامی صف کشیده و آن را محاصره کرده اند.
حجت الاسلام شهامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین حسین شهامت دهسرخی، عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه و مدرس حوزه علمیه قم، شب گذشته در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه رمضان که با شرکت مردم مؤمن و خداجوی مرکز استان خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تسلیت به مناسب شهادت امام علی(ع)، اظهار کرد: بشریت مدیون این امام همام و فرزندان او است.

 

وی با بیان این که ستمگران عالم و دشمنان اسلام راستین در طول تاریخ، بیشترین ظلم ها را به امام علی(ع) روا داشتند اما این ظلم ها نتوانست نور امامت و دیانت مولای متقیان را خاموش کند، افزود: یکی از برکات و آثار نور امام علی(ع) و حماسه عاشورا، انقلاب اسلامی ایران و استقرار و استمرار نظام اسلامی در این کشور بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین شهامت دهسرخی ادامه داد: نظام مقدس اسلامی در ایران از حکومت علوی و نهضت عاشورا نشأت گرفته است به گونه ای که در ابتدای انقلاب اسلامی تنها از سه کشور طلبه و سربازان مکتب علوی در حوزه های علمیه داشتیم اما اکنون از بیش از 120 کشور دنیا طلاب شیعی و علوی در حال تحصیل هستند.

 

این استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: بیست و یکم ماه رمضان، شب شهادت آن بزرگ مردی است که دشمنان و ستمگران هر اندازه تلاش کردند که با امواج ظلمت، نور او را خاموش کنند مؤفق نشده و بر خلاف انتظار آنها راه و سیره و منش آن حضرت هر روز نورانی تر و پر رهروتر شد.

 

وی با بیان این که امام علی(ع) با شهادت و عظمت و بزرگی خود دنیا را تحت تأثیر قرار داده است، خاطرنشان کرد: اکنون نیز اهل دنیا و مستکبران و دشمنان اسلام برای از بین بردن نام این امام همام و تضعیف حکومت علوی در ایران اسلامی، این کشور را محاصره کرده و ابرقدرت های دنیا نیز برای تضعیف این نظام اسلامی صف کشیده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شهامت دهسرخی تصریح کرد: اما این دشمنان در برابر عظمت ملت، رهبری، دولت، مسؤولان و دیپلمات های متدین و غیور ایران اسلامی راه به جایی نخواهند برد.

 

وی ادامه داد: امشب و در شب شهادت امام علی(ع) همه مردم مسلمان دعا کردند که این ملت و نظام ایستاده بر پای سیره و روش علوی، در عرصه سیاسی نیز همانند سایر بخش ها بر مستکبران و دشمنان پیروز شود.

 

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه بر شناخت و ترویج بیشتر سیره امام علی(ع) و نهج البلاغه در جامعه تأکید کرد و افزود: با شناخت امام علی(ع) می توانیم به خداوند برسیم چرا که باری تعالی ما را با معیار امام علی(ع) ارزش گذاری می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین شهامت دهسرخی با بیان این که امام علی(ع) پیشانی و شانه اسلام و نهج البلاغه نیز کتاب معرفت دنیا و آخرت است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بشر آن گونه که باید و شاید علی(ع) و کتاب نهج البلاغه را درک نکرده است.

 

وی اضافه کرد: اگر سیره امیرمؤمنان علی(ع) و مفاهیم نهج البلاغه را درک و به درستی در بین امت اسلام اجرا کرده بودیم اکنون مسلمانان گرفتار داعشی های وحشی که به شیعه و سنی رحم نمی کنند، نبودند و اگر همه مسلمانان به دنبال سیره و روش علوی بودند اکنون وضع مکه و مدینه این گونه نبود./9314/پ202/ب5 

ارسال نظرات