۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۷۳۵۰۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

سیره علوی بهترین الگو برای تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که امروزه جوامع و خانواده ها با معارف اسلامی آشنایی کاملی ندارند گفت: جامعه امروز، نیازمند عمل به وصایای حضرت علی(ع) جهت تحقق سبک زندگی اسلامی دارد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جمع مردم روزه دار گرگان با اشاره به سفارش حضرت علی(ع) درباره همسایه ها افزود: زندگی ماشینی و آپارتمانی، مردم را از یکدیگر دور کرده و معمولاً کسی از حال دیگری خبر ندارد.      

 

وی خاطرنشان کرد: زندگی امروز غربی، همه را از هم جدا کرده کرده و حتی مصلحان غربی نیز به فکر یافتن چاره ای برای ترمیم روابط اجتماعی هستند، چقدر زیباست که دوباره به سبک زندگی اسلامی برگردیم.    

 

امام جمعه گرگان با بیان این که بیشترین هجمه دشمن به سبک زندگی اسلامی ایرانی است، یادآور شد: سبک زندگی یک ملت نشانه فرهنگ آن جامعه است.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که امروز سبک زندگی غربی در جامعه ایرانی در حال رسوخ کردن است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ اسلامی ایران که انسان ساز و تعالی بخش است در همه شئون فردی و اجتماعی جامعه ما نهادینه شود.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عامل بسیاری از مشکلات فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی امروز جامعه ما به دلیل ورود سبک زندگی غربی بخش های مختلف جامعه است، تصریح کرد: اگر سبک زندگی اسلامی ایران به خوبی در جامعه ما گسترش نهادینه شود، بسیاری از مشکلات فرهنگی جامعه ما کاهش خواهد یافت.  

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود پرداخت زکات را یکی از توصیه های حضرت علی (ع) به مسلمانان بیان کرد و با اشاره به فصل برداشت گندم و جو گفت: نیازمندان جامعه چشم انتظار پرداخت زکات توسط توانگران هستند و چه بسا، خانواده هایی از این طریق، هزینه سالانه خود را تامین و یا با تهیه جهیزیه، دختران دم بخت، ازدواج می کنند.     

 

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: حضرت علی (ع) درباره ماه رمضان نیز به مردم سفارش کرده است، روزه ماه رمضان، سپری در برابر آتش جهنم است.    

 

به گفته وی، روزه گرفتن محدود به نخوردن و نیاشامیدن نیست، بلکه همه اعضای بدن انسان باید روزه باشند و از ارتکاب گناه پرهیز کنند. 

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود، به توصیه حضرت علی (ع) درباره جهاد در راه دین و توجه به اصحاب نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد.  

 

آیت الله نورمفیدی، توجه به زنان را یکی دیگر از توصیه های حضرت علی (ع) برشمرد و با بیان اینکه احکام و روایات اسلامی، دو طرفه هستند، تصریح کرد: شاید دلیل توجه به زنان این بوده که مردان قدرت بیشتری دارند و توانایی آنها در دفاع از حقوقشان، از زنان، بیشتر است.  

 

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: حضرت علی (ع) مردم را به ترس از پروردگار در صورت ترک نماز و یا سبک شمردن آن فراخوانده است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات