۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۷۳۷۲۱
در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم مطرح شد؛

انتقاد معاون اول دستگاه قضا از برخورد منافقانه و تحریف مکتب امام از سوی برخی افراد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی قوه قضاییه با انتقاد از برخورد منافقانه برخی در مواجهه با مکتب امام گفت: برخی می‌خواهند بگویند امام امت متعلق به 30 سال قبل و شعارهای او مربوط به همان سال‌هاست و امروز شرایط تغییر یافته، چرا منافقانه برخورد می‌کنند و در صف منافقین حرف می ‌زنند.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تقدیر از حضور پر شور و حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم امروز در این هوای گرم به ندای حضرت امام و رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و در روز قدس که روز اسلام و مسلمانان است حضور پیدا کردند، از همه این مردم تشکر کرده و عزت و سربلندی را برای آنان از خداوند متعال خواستار هستم.


وی با اشاره به انتخاب روز قدس از سوی امام خمینی(ره) افزود: حضرت امام در سال 58 در حالی که که کمتر از یک سال از پیروزی انقلاب گذشته بود آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند و از مردم همه دنیا و مسلمانان جهان خواستند که توجه ویژه‌ای به مسأله فلسطین و جهان اسلام داشته باشند.


سخنگوی دستگاه قضا با بیان این که به فرموده امام روز قدس نشان دهنده صف دینداران و صف منافقان است، اظهار داشت: حضرت امام فرمودند قدس روزی است که باید صف افراد دیندار از صف منافقان جدا شود، اگر کسی نسبت به روز قدس و مظلومان فلسطینی بی‌تفاوت باشد و با ظالمان به آنها دست دوستی بدهد در صف منافقان قرار دارد.


وی ادامه داد: کسانی که نسبت به مظلومان به ویژه کشورهای اسلامی مظلوم که در چنگال ستمکاران و استکبار زیرفشار هستند توجه کرده و تلاش می کنند که مردم مسلمان و مظلومان را از دست ستمکاران و ظالمان نجات دهند در صف افراد متدین و متهد قرار دارند.


حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان این که جنایت‌های رژیم صهیونیستی فقط محدود به ملت فلسطین نمی‌شود، ابراز داشت: رژیم صهیونیستی با کمک مستکبران عالم به انواع سلاح ‌ها دست یافته و از آنها علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کنند، باید ماهیت این رژیم غاصب را امروز برای جهانیان تبیین کرد که چرا توانسته است در طول بیش از 60 سال، هر جنایتی را علیه مسلمانان انجام دهد.


معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: نباید جنایات اسرائیل در طول سال ها فراموش شود،آمریکا به دنبال این است که دنیا نفهمد چرا اسرائیل به دنیا آمده و این رژیم چه در سر می‌پروراند؛ خوشبختانه حضور ملت ایران و مسلمانان جهان در راهپیمایی روز قدس تا حدود زیادی نقشه‌های مستکبران را در حمایت از اسرائیل برملا ساخته و مدعیان حقوق بشر را رسوا کرده است.


وی اضافه کرد: آمریکا با عنوان دفاع از حقوق بشر، محرومیت‌های زیادی برای کشورهای گوناگون ایجاد می‌کند، مستکبران حتی به بهانه حقوق بشر کشورهایی را اشغال می‌کنند ولی تیزبینی امام راحل در نامگذاری روز قدس، دروغگویی آمریکا و متحدانش را آشکار کرده است.


سخنگوی دستگاه قضا با بیان این که اسرائیل منفورترین رژیم جهان است، گفت: حضرت امام به ما فهماند مذاکره با دشمن و حامیان دشمن، راه به جایی نمی‌برد؛ امام امت به ما آموخت فقط و فقط برای مقابله با ستمکاران یعنی آمریکا، انگلیس و هر جنایت‌کار دیگری، ایمان و اعتماد به خدا و همچنین ایستادگی در برابر ظلم کارآمد خواهد بود؛ کسانی که امروز بدون عذر موجه در راهپیمایی روز قدس شرکت نکردند خودشان مغبون خواهند بود.


حجت الاسلام محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه آمریکا و متحدانش با تبلیغات وسیع تلاش می‌کنند جنایات اسرائیل را کمرنگ جلوه دهند، اظهار داشت: همچنین وادار کردن عناصر سست ‌عنصر به پذیرش و سازش با رژیم صهیونیستی از دیگر اقدامات آنها است ولی باید دید چه کسی به وسیله سازش با دشمن به جایی رسیده است؛ برخی سران کشورهای عربی در مقاطع گوناگون با اسرائیل سازش کردند ولی هیچ نتیجه‌ای نگرفتند.


معاون اول قوه قضاییه با اشاره به بیداری ملت های مسلمان ابراز داشت: به تدریج ملت‌های مسلمان بیدار شده‌اند و دولت‌های خود را زیر فشار گذاشته‌اند و به همین دلیل، افکار عمومی تا حدی متوجه حقایق شده‌اند اما مستکبران هم دریافتند که باید اذهان عمومی را از مسأله فلسطین دور کنند و جوانان مسلمان احساس کنند که نیازی به مبارزه با اسرائیل ندارند.


وی به اهداف پدید آوردن داعش اشاره و عنوان کرد: ایجاد گروه داعش با اهداف مختلفی صورت گرفته تا اذهان مسلمانان از مسأله فلسطین منحرف شود، داعش اسرائیل دوم است و به هیچ یک از مبانی انسانی و اسلامی پایبند نیست، همان کسانی که از حامیان اسرائیل هستند امروز از داعش پشتیبانی می‌کنند.


سخنگوی دستگاه قضا خاطرنشان کرد: برخی می‌خواهند بگویند امام امت متعلق به 30 سال قبل و شعارهای او مربوط به همان سال‌هاست و امروز شرایط تغییر یافته، چرا منافقانه برخورد می‌کنند و در صف منافقین حرف می ‌زنند، چرا آشکارا سخن نمی‌گویند، این افراد منظورشان از سازش با آمریکا چیست.


وی با طرح این سؤال که چه کسانی می‌خواهند امام و خط امام را تحریف کنند، اضافه کرد: افرادی امام را تحریف می‌کنند که قدرت بیان، ثروت و عقبه دارند./1323/پ201/ش

ارسال نظرات