۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۷۵۲۷۲
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

موفقیت هسته ای در سایه حمایت رهبری و استقامت ملت حاصل شد

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: موفقیت توافق هسته ای و به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ایران اسلامی در سایه حمایت های رهبر معظم انقلاب و استقامت ملت حاصل شد.
عزيزي

عبدالرضا عزیزی، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5، اظهار کرد: این توافق موفقیت بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی بود و نشان داد که ملت ایران خواهان تعامل و رابطه صلح آمیز با مردم دنیا بوده، اما زیر بار زور و زیاده خواهی نیز نمی رود.

 

وی با قدردانی از رهبر معظم انقلاب، ملت، دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای، اضافه کرد: ملت در برابر مشکلات و تیم مذاکره کننده هسته ای نیز در برابر زیاده خواهی های کشورهای غربی ایستادگی کرده و به موفقیت رسیدند.

 

عزیزی با بیان این که برای دست یابی به این توافق عزت مندانه تمامی مسؤولان در دولت ها و دوره های مختلف طی 12 سال اخیر تلاش کردند، خاطرنشان کرد: اکنون نیز این موفقیت و به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ایران اسلامی در سایه حمایت های رهبر معظم انقلاب و ایستادگی مردم حاصل شده و باید دقت کرد در متن و توافق نهایی نیز از دستاوردهای ملت حراست شود.

 

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی آمریکا و کشورهای غربی دیدند نظام جمهوری اسلامی رهبری قدرتمند، آگاه، مدیر و مدبر داشته و مردم نیز با تمام وجود پشت سر ولایت فقیه هستند و از طرف دیگر نیز اگر بخواهند با این کشور قدرتمند که در عرصه های مختلف علمی و دفاعی، فناوری بالایی دارد وارد جنگ شوند خود متحمل هزینه و خسارت فراوان می شوند، مجبور شدند تن به خواسته تیم مذاکره کننده هسته ای ما داده و تسلیم اراده ملت و نظام اسلامی ایران شوند.

 

وی با اشاره به اثرات توافق جامع هسته ای، با بیان این که در پی این توافق رفت و آمدهای سیاسی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها افزایش چشمگیری خواهد یافت، افزود: البته ورود هیأت های خارجی به کشور از ابتدای دولت یازدهم نیز رو به افزایش گذاشت اما باید توجه داشت که توافق هسته ای رافع تمام مشکلات موجود در کشور نیست.

 

عزیزی با بیان این که بخش اعظمی از مشکلات موجود در کشور ناشی از ضعف در مدیریت و مسائل و مشکلات داخلی است، خاطرنشان کرد: برای بهبود وضعیت تولید و اقتصاد کشور باید نظام اداری و کاغذبازی در دستگاه های اجرایی از بین برود تا زمینه رونق تولید فراهم شود.

 

وی با تأکید بر این که ما باید خود نسبت به رفع مشکلات موجود در کشور اقدام کرده و چشم انتظار رفع تحریم ها نباشیم، تصریح کرد: در هر شرایط تعاملی و یا تقابلی با دشمنان و کشورهای خارجی باید به اقتصاد مقاومتی پایبند باشیم تا تحریم ها نتواند بر روی کشور تأثیر بگذارد.

 

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حفظ همدلی و همزبانی و تقویت وحدت در کشور بعد از توافق هسته ای، افزود: یکی از دلایل اصلی موفقیت در مذاکرات همین وحدت موجود در بین ملت ایران بود چرا که اگر وحدت نداشتیم دشمنان و کشورهای غربی به جای تن دادن به مذاکره و توافق، همان بلایی را که بر سر دیگر کشورهای دارای شرایط مشابه آورده بودند، بر سر مردم ایران نیز می آوردند.

 

به گفته عزیزی هرگاه مردم با یکدیگر متحد و تابع ولایت فقیه بوده اند دشمنان مجبور به عقب نشینی شده اند و هر گاه که در داخل دچار تفرقه شده ایم، دشمنان در برابر نظام و ملت ایران شانتاژ و هوچی گری کرده اند.

 

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های عضو گروه 1+5 شامل آمریکا، آلمان، انگلیس، چین، فرانسه و روسیه همراه با نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از 22 ماه مذاکره سخت و فشرده، سرانجام در روز بیست و سوم تیر امسال برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و همزمان لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران توافق کردند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات