۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۷۶۳۰۰
آیت الله کعبی:

نماز جمعه نقطه پیوند آحاد ملت در سایه تقوا و بندگی خداوند است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله کعبی با تأکید براین که همدلی و همزبانی بر مبنای ایمان و تقوا در نماز جمعه شکل می گیرد، عنوان کرد: نماز جمعه نقطه پیوند آحاد ملت در سایه تقوا و بندگی خداوند است.
آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اهمیت نماز جمعه را تشریح و تصریح کرد: نماز جمعه نقطه گردهمایی اجتماعی، سیاسی، عبادی و الهی عموم ملت در سایه ایمان، تقوا و بندگی خداوند است.

وی با تأکید براین که همدلی و همزبانی بر مبنای ایمان و تقوا در نماز جمعه شکل می گیرد، عنوان کرد: نماز جمعه نقطه پیوند آحاد ملت در سایه تقوا و بندگی خداوند است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که خطبه ای که ائمه جمعه بجای دو رکعت ایراد می کند واجب است که در آن نمازگزان را دعوت به تقوا و همدلی کنند، تصریح کرد: دعوت به همزبانی در حقیقت دعوت به تقوا است.

آیت الله کعبی با اشاره به این که اراده الهی برای وحدت قلوب مؤمنان در دین تدوین شده است، ادامه داد: اقامه نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی از گوهرهای مادی و معنوی است که خداوند به جمهوری اسلامی ایران ارزانی داده و از برکات بسیار بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی افزود: این مسأله در سایه ایمان، تقوا و ولایت مداری محقق می شود که کانون آن نمازجمعه ها است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی های نمازجمعه های وحدت آفرین ابراز داشت: حضور در نماز جمعه، خدمت و برپایی نماز جمعه، تلاش برای رونق گرفتن نماز جمعه که همگی هم عبادت است از جمله این ویژگی ها هستند.

آیت الله کعبی گفت: نماز جمعه با هدف اخلاص، بندگی و نزدیکی به خداوند فراتر از توجه به قومیت خاص، چتری برای فراگیری همه اقشار و قوم های گوناگون در جهت برپایی ایمان و وحدت است؛ کانون ارتباط دل های مؤمن با فریضه های گوناگون خواهد شد.

وی با تأکید براین که نماز جمعه در تحقق بسیاری از مسائل اسلامی، دینی و ملی نقش درجه یک داشته است، ابراز داشت: امنیت در ترویج باورهای دینی، تحکیم پایه های اخلاقی، جلوگیری از فحشا و منکرات، ترویج امر به معروف و نهی از منکر از جمله این مسائل است؛ در برخی کشورهای اسلامی خطبه های نماز جمعه برای ائمه جمعه انشاء می شود./9453/ت302/ج

ارسال نظرات