۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۷۶۸۴۷
امام جمعه خرمشهر تصریح کرد؛

نمازجمعه بیشترین نقش را در فرهنگ سازی جامعه ایفا می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خرمشهر با بیان این که ائمه جماعات در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار گرفته اند که رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب هر هفته در قالب خطبه ها به مردم القا می شود، گفت: نمازجمعه ها بیشترین نقش را در فرهنگ سازی در جامعه ایفا می کنند.
حجت الاسلام سيد عبدالنبي موسوي، امام جمعه خرمشهر

حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد، امام جمعه خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که سه اجتماع بزرگ در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، ابراز داشت: نمازجماعت های روزانه، اجتماع های هفتگی با عنوان نمازجمعه و اجتماع در خانه خدا این سه اجتماع مهم است.

 

وی با بیان این که در میان این اجتماع نمازجمعه سهم بسیار فراوانی دارد، عنوان کرد: در نمازجمعه با ایراد سخنرانی مسائل مهم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی تبیین و تشریح می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر با تأکید براین که نمازجمعه منشأ آثار و برکات فراوانی است، گفت: آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه های گوناگون، ایجاد همبستگی و انسجام در میان مسلمانان و تجدید روح دینی و نشاط معنوی برای مردم مسلمان از این آثار و برکات است؛ همبستگی دشمنان را به وحشت می اندازد و پشت آنان را می لرزاند.

 

حجت الاسلام موسوی فرد تصریح کرد: در نماز جمعه فضای همکاری برای حل مشکلات عمومی فراهم می شود و همواره دشمنان اسلام از نمازجمعه جامع الشرایط که دستورات در آن اجرا شود هرس داشتنه اند.

 

امام جمعه خرمشهر با بیان این که در گذر تاریخ نماز جمعه به عنوان اهرم نیرومند سیاسی در اختیار حکومت قرار گرفته است، عنوان کرد: در این راستا حکومت های عدل همواره توانسته اند بهترین بهره ها را ببرند.

 

وی نماز جمعه در زمینه تحقق شعار همدلی و همزبانی سال نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: در راستای تحقق سال در هر شهرستان جلسات متنوعی برگزار می شود؛ مسائل همدلی و همزبانی مردم و دولت از زبان سخنران نمازجمعه ایراد می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خرمشهر تأکید کرد: باتوجه به این که در هفته یک بار نمازجمعه برپا می شود که اگر با محتوا و بیان موضوعات روز و دغدغه مردم انجام شود به یقین منشأ خیر و برکات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.

 

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان این که ائمه جماعات در خط مقدم جبهه فرهنگی قرار گرفته اند که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هر هفته در قالب خطبه ها به مردم القا می شود، ادامه داد: نمازجمعه ها بیشترین نقش را در فرهنگ سازی در جامعه ایفا می کنند.

 

امام جمعه خرمشهر با اشاره به این که ممکن است در هر شهری آمار محدودی نسبت به جمعیت آن در نمازجمعه شرکت کنند، عنوان کرد: این تعداد، پیام نمازجمعه را به یکدیگر می رسانند و نقش بسزایی را در تبیین اهداف رهبر معظم انقلاب در حوزه های گوناگون بر عهده دارند.

 

وی تصریح کرد: ائمه جمعه ها باید بستر مناسب برای حضور مردم در نمازجمعه را فراهم کنند./9453/ت302/ح

ارسال نظرات