۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۷۷۰۷۴
آیت‌الله حسینی بوشهری:

خطبه‌های ائمه جمعه نقش کلیدی در جذب افراد دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم به نقش کلیدی مطالب و شیوه بیان خطبه‌های نمازهای جمعه برای جذب افراد به شرکت در این عمل عبادی و سیاسی اشاره کرد و از استاندار جدید قم خواست تا به واسطه ارتباط با اصناف و ادارات گوناگون، اقدامات و نگاه ویژه‌ای به اقامه نماز جمعه داشته باشد.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم در نشست هم اندیشی ائمه جمعه استان قم که ظهر امروز در سالن اجتماعات مصلای قدس قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز پنجم مردادماه اظهار داشت: آیت‌الله طالقانی به دستور حضرت امام خمینی(ره) در روز پنجم مردادماه نخستین نماز جمعه رسمی انقلاب اسلامی را تهران اقامه کرد.

 

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، نماز جمعه‌هایی به صورت غیر رسمی و به امامت حضرت آیت الله اراکی و برخی بزرگان دیگر در استان قم و سایر مناطق برگزار می‌شد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در تمامی مناطق کشور، نماز جمعه‌های رسمی و پر برکتی در حال برگزاری است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین ضمن خیر مقدم به استاندار جدید قم ابراز کرد: در راستای بهبود بخشیدن به کیفیت وضعیت برگزاری نماز جمعه و افزایش جمعیت شرکت کنندگان، باید در طول هفته اقداماتی از سوی مسؤولان اجرایی و تبلیغاتی استان انجام شود که نتیجه دهی آن در روز جمعه قابل رؤیت باشد.

 

وی با تأکید بر این‌که برنامه‌های تبلیغی و ارتباط های مبلغان با مخاطبان نسل جوان باید در سبد نماز جمعه ریخته شود، عنوان کرد: ارتباط ائمه جمعه با ائمه جماعات و نیز ارتباط برنامه ریزی شده ائمه جماعات با نسل جوان می‌تواند حضور هرچه شکوهمندتر مردم در نمازهای جمعه را رقم بزند.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر این‌که باید به جامعه به صورت مخاطب محور نگاه شود، گفت: مبادا به مصلاهای نماز جمعه اکتفا کرد و از فضای پیرامون شهر غافل ماند؛ چنانچه از فضاهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر و نیز فعالیت مبلغان در مساجد و هیئات مذهبی برای ترویج فرهنگ شرکت در نماز جمعه استفاده شود، تأثیر بسزایی بر کیفیت و کمیت نمازهای جمعه گذاشته می‌شود.

 

وی ادامه داد: از آن‌جایی که استاندار با مراکز و ادارات گوناگون در ارتباط است، اقدامات این مقام مسؤول و تشویقات وی با نگاهی ویژه به نماز جمعه می‌تواند تأثیرگذاری فراوانی داشته باشد.

 

امام جمعه قم در بیان توصیه‌ای به ائمه جمعه اظهار کرد: درباره کیفیت بخشی به نمازهای جمعه، قبل از این‌که سراغ دیگران رویم، باید از خودمان شروع کنیم که چه خوراکی به مأمومین می‌دهیم.

 

وی با تأکید بر این‌که خطبه‌های ائمه جمعه نقش کلیدی در جذب افراد دارد، گفت: زمانی که مردم از خطبه‌های ائمه جمعه، نیازهای دینی و فرهنگی خود و نیز نیازهای جامعه را درک کرده و دریابند که نماز جمعه کانون تفرقه نیست، اشتیاق بیشتری به شرکت در این عمل عبادی و سیاسی می‌یابند.

 

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ضرب المثل معروف که هر دید، بازدیدی دارد، تصریح کرد: حضور امام جمعه در شهر، بازدید از اجتماعات مردم و سعی در برطرف کردن مشکلات آنان، سبب ترغیب مردم برای شرکت در نماز جمعه می‌شود./997/پ202/ج

ارسال نظرات