۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۷۸۷۴۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

آستان علی بن باقر از بقاع شاخص بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان این‌که آستان علی بن باقر(ع) یکی از بقاع شاخص بین المللی است که می تواند به قطب فرهنگی منطقه کاشان تبدیل شود، گفت: خدمت در آستان علی بن باقر(ع)، خدمت به اهل بیت(ع) و امام صادق(ع) محسوب می شود.
حجت الاسلام رضا صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام رضا صادقی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان پیش از ظهر پنجشنبه در جمع مسؤولان شهرستان کاشان و آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال و خبرنگاران، در سالن کنفرانس آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، خدمت در آستان علی بن باقر(ع) را توفیق و سعادت ارادتمندان اهل بیت(ع) دانست و افزود: خدمت در این مکان مقدس، خدمت به اهل بیت(ع) و امام صادق(ع) محسوب می شود.

 

وی با اشاره به این که علی بن باقر(ع) چشم و چراغ و مایه عزت و افتخار مردم منطقه است، گفت: هویت و تشیع مردم این منطقه به واسطه وجود علی بن باقر(ع) است که باید قدردان این نعمت عظیم بود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار امیدواری کرد با همدلی و همزبانی مسؤولان و مردم منطقه و هیأت امنای آستان اردهال و مدیریت جهادی مسؤولان، شاهد توسعه این مکان مقدس به شکلی که در شأن و جایگاه این امامزاده واجب التعظیم است، باشیم.

 

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر فراهم کردن خدمات و تسهیلات برای زائران حضرت سلطان علی(ع)، گفت: خدمت در آستان علی بن باقر(ع) توفیق و سعادت می خواهد، چرا که خدمت در این مکان مقدس، خدمت به اهل بیت(ع) و امام صادق(ع) محسوب می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نصب امکانات فیبر نوری صدا و سیما در آستان علی بن باقر(ع) را مهم قلمداد کرد و ایران را نیازمند فعالیت های فرهنگی دانست و گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اعلام کرد باید تلاش کرد تا بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود.

 

وی با تأکید بر این که آستان علی بن باقر(ع) یکی از بقاع شاخص بین المللی است که می تواند قطب فرهنگی منطقه کاشان باشد افزود: علی بن باقر(ع) فرزند بلافصل امام معصوم(ع) است، از این رو سازمان ها و نهادهای مربوطه باید تلاش کنند تا طرح های جامع مصوب آستان علی بن باقر(ع) مدنظر قرار گرفته شود.

 

حجت الاسلام صادقی گفت: آیندگان شاهد و ناظر یک بقعه شاخص و مجلل در این مکان مقدس خواهند بود که لازمه محقق شدن این مهم تلاش و همکاری مسؤولان مربوطه است.

 

شایان ذکر است، مراسم غبارروبی مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی و خبرنگاران شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز با شکوه خاصی برگزار شد./1307/پ202/ح

ارسال نظرات