۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۲۷۹۳۶۹
مسؤول ستاد اقامه نماز استان قم:

هدف نهایی تعلیم و تربیت اسلامی تقویت توحید و اخلاص وجودی افراد است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد اقامه نماز استان قم مقصد نهایی از تعلیم و تربیت اسلامی را تقویت توحید و اخلاص در وجود افراد برشمرد و گفت: در مکتب تعلیم اسلام، افراد می آموزند که هیچ نیرویی در جهان ماندگار نیست و تنها وجود مقدس و نورانی پروردگار پایدار است و از همین جهت باید تمامی تلاش بشر برای کسب رضای الهی باشد و هر نظام تعلیم و تربیتی که فرد را به مسیری جز این راهنمایی کند لایق آموختن نیست.
تعليم و تربيت

حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل، مسؤول ستاد اقامه نماز استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، ظهور امام زمان(عج) را به معنای ادای امانت الهی به عالم وجود دانست و تأکید کرد: تمام ارکان و عناصر وجود، امانتی را بر عهده دارند که انسان به عنوان اشرف مخلوقات بالاترین رتبه و درجه این مسؤولیت را بر عهده دارد.

 

وی در ادامه این مطلب افزود: توحید عالی‌ترین امانت الهی در زمین است و پروردگار با وجود امام زمان(ع) این امانت الهی را در زمین جاری و مستقر می‌کند.

 

مسؤول ستاد اقامه نماز استان قم، انسان را مخلوق انحصاری پروردگار دانست و تصریح کرد: این سخن به این معنا است که انسان باید تمام عمر خود را صرف خدا و قرب به او کند و اگر این روال پیموده شد به تدریج تمامی معضلات و مشکلات اجتماعی برطرف و مسیر سعادت دنیوی و اخروی بشر فراهم می شود.

 

حجت الاسلام کفیل ادعیه و مناجات های دینی را ابزاری برای تقویت قوای روحی و تلقین ‌تعالیم عالی الهی در جهان انسانی دانست و افزود: وصال و قرب الی الله اصلی‌ترین مطالبه بزرگان دین ما در این مناجات‌ها است که عبودیت و اخلاص در عمل راههای نیل به این مقصود است.

 

وی مقصد نهایی از تعلیم و تربیت اسلامی را تقویت توحید و اخلاص در وجود افراد برشمرد و افزود: در مکتب تعلیم اسلام افراد می آموزند که هیچ نیرویی در جهان ماندگار نیست و تنها وجود مقدس و نورانی پروردگار پایدار است و از همین جهت باید تمامی تلاش بشر برای کسب رضای الهی باشد و هر نظام تعلیم و تربیتی که فرد را به مسیری جز این راهنمایی کند لایق آموختن نیست.

 

مسؤول ستاد اقامه نماز استان قم پرهیز از لهو و لعب را لازمه ارتقای روحی و کسب فضائل عالی در انسانها دانست و گفت: هر اندازه ذهن افراد بیشتر به امور مادی مشغول باشد به همان اندازه از نیل به سعادت و درک فضائل عالی معنوی و الهی عاجز خواهد بود.

 

حجت الاسلام کفیل تأکید کرد: اخلاص در عمل همانند هر فضیلت اخلاقی دیگری با تمرین و ممارست فراوان به دست می آید اما تلاش در این راه تا کسب ملکه اخلاص نیز در زمره عبادات و باقیات و صالحات خواهد بود./939/ت302/ح

ارسال نظرات