۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۲۸۱۸۴۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بقاع متبرکه ظرفیتی معنوی در جهت گسترش معارف دینی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران از امامزادگان و اماکن متبرکه به عنوان ظرفیت های دینی در جامعه یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت های الهی در جهت نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه بهره برده شود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رامسر، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران شب گذشته در جمع هیأت امناء بقاع متبرکه استان با اشاره به سبق تشیع مردم استان در تاریخ، گفت: تشکیل نخستین حکومت علوی از سوی مردم طبرستان و وجود بیش از 600 هزار سادات ثبت شده در اسناد رسمی نشان از ولایت‌مداری مازندرانی‌ها دارد که برای ما افتخار بزرگی است.

 

وی با اشاره به این‌که مازندران با میزبانی بیشترین امامزاده پناهگاه امن برای فرزندان اهل‌بیت(ع) بوده و هست، بیان داشت: امامزادگان مردم را به سوی وحدانیت و ولایت‌مداری هدایت کردند که برای حفظ ارزش‌های اسلامی باید از آنها پیروی کنیم.

  

نماینده ولی‌فقیه در مازندران به وجود بیش از هزار و 222 امامزاده و بقعه متبرکه در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار منتشر شده از سوی ثبت احوال مازندران دارای بیش از 600 هزار سادات است که این نشان دهنده ولایت مداری مردم این دیار است.

 

آیت الله طبرسی همچنین به تقدیم ده هزار شهید به انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: وجود 400 شهید طلبه در این استان نیز نشان دهنده احساس تکلیف علما و روحانیان در هشت سال جنگ تحمیلی است.

 

وی معنویت موجود در این دیار را به دلیل وجود با برکت امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و خاطرنشان کرد: نور وجودی امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان مازندران را روشن کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به حضور گسترده امامزادگان در مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: مردم این دیار از نخستین مردمانی بودند که حکومت علوی را پذیرفتند و در حال حاضر نیز این عشق و دلدادگی به اهل بیت(ع) و فرزندان آنها در قلوب ملت ایران وجود دارد.

 

وی افزود: ما باید به این امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی نگاه کنیم و در راستای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند امام زادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شود گام های خوبی صورت گیرد که می توان نقش والایی در ترویج تعالیم والای دینی و گسترش فرهنگ ناب اسلامی داشته باشد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری توسعه برنامه های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه را مهم دانست و تصریح کرد: مسؤولان سازمان اوقاف باید در جهت تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب تلاش کرده با عزمی جهادی در این عرصه گام بردارند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، ادامه داد: امامزادگان موجب برکت و معنویت در جامعه ما بوده که اثرات و برکات فروانی برای ما داشته اند که باید از ظرفیت های آنان نهایت بهره برداری صورت گیرد.

 

امام جمعه ساری از امامزادگان و اماکن متبرکه به عنوان ظرفیت های دینی در جامعه یاد کرد و با بیان این که باید از این ظرفیت های الهی در جهت نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه بهره برده شود، گفت: امروز دشمنان اسلام از ترویج ارزش های اسلامی در جامعه هراسان هستند./950/پ203/ب

ارسال نظرات