۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۸۱۸۸۵
با حضور اساتید برتر حوزه‌های فرهنگی؛

دومین نشست سراسری دبیران گروه‌های جهاد فرهنگی حوزه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: با حضور 500 نفر از طلاب و حوزویان، همایش دبیران گروه‌های جهاد فرهنگی حوزه آغاز به کار خواهد کرد.
جهاد فرهنگي

حجت الاسلام روح الله حزیراوی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص اهم برنامه‌های همایش دبیران حوزه‌های فرهنگی، گفت: این همایش با حضور 500 نفر از دانشجویان حوزه علوم اسلامی از سراسر کشور برگزار می شود، این نشست که با شعار جهاد فرهنگی تا تحقق دانشگاه اسلامی، معرفت، مهارت و ماموریت تدوین شده است، در پنج روز میزبان فعالان حوزه جهاد فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: این همایش در دانشگاه شهید بهشتی حکیمیه تهران  از صبح فردا با ورود میهمانان به همایش در بخش جنبی آغاز به‌کار می‌کند، ضمن این‌که افتتاحیه رسمی از ساعت 17 روز جمعه، 30 مرداد خواهد بود.

مسؤول همایش سراسری دبیران گروه‌های جهاد فرهنگی حوزه با اشاره به حامیان همایش، خاطر‌نشان کرد: حوزه علوم اسلامی زیر مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور است و مسؤولیت این همایش با این نهاد است، اما علاوه بر این اساتید برجسته دیگری همچون، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، رحیم پور ازغدی، دکتر خسرو پناه، آقای محمدیان به عنوان مشاور و یا سخنران در این همایش حضور دارند.

حجت الاسلام حزیراوی دیدار با آیت الله جوادی آملی را از دیگر برنامه‌های این همایش خواند و ادامه داد: اعضای این همایش در روز اختتامیه با آیت الله جوادی آملی دیدار خواهند داشت.

وی در خصوص برنامه‌های افتتاحیه این همایش، گفت: بعد از ظهر جمعه 30 مرداد از ساعت 17 این همایش به صورت رسمی آغاز به‌کار می‌کند و در روز افتتاحیه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و استاد رحیم پور ازغدی، به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام حزیروای ادامه داد: روز یکشنبه 1 شهریور، ساعت 11 تا 13 ظهر، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به عنوان سخنران در این همایش حضور خواهند داشت، بعد از ظهر همان روز نیز ساعت 6 تا 8 شب دکتر خسرو پناه، به بیان دید‌گاه‌های خود خواهند پرداخت.

مسؤول همایش سراسری دبیران گروه‌های جهاد فرهنگی حوزه در خصوص برنامه‌های روز اختتامیه این همایش، خاطر‌نشان کرد: این مراسم روز سه‌شنبه 3 شهریور، از ساعت 9 صبح آغاز خواهد شد و به احتمال فراوان، از مسؤولان عالی قوه قضاییه نیز در این مراسم حضور خواهند، ضمن این‌که از پنج تا ده طرح برتر جهاد فرهنگی در مراسم اختتامیه تجلیل به عمل خواهد آمد.


وی با اشاره به نحوه اطلاع رسانی در خصوص همایش، تاکید کرد: این همایش سالانه در حوزه‌های دانشجویی کشور برگزار می‌شود، از ابتدای امسال نیز با اعلام فراخوان در خصوص برگزاری همایش اطلاع رسانی شد، ضمن این‌که اعضای شرکت کننده در این همایش متشکل از دانشجویان گروه‌های جهادی هستند که در طول هفته به مدت دو روز در کنار درس‌های دانشگاهی خود، علوم اسلامی را فرا می‌گیرند و در خصوص مقوله دین، در دانشگاه و جامعه به کار تبلیغی می‌پردازند.

حجت الاسلام حزیراوی با اشاره به برگزاری چندین کارگاه و کمیسیون تخصصی در حاشیه این همایش، تصریح کرد: این کارگاه‌ها و کمیسیون‌ها با بررسی مضوعات روز و با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد دانشگاهی اسلامی برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، در خاتمه با بیان این مطلب که طلاب و حوزویان بخش اصلی این همایش را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: بخش اصلی و اعظم کار این همایش و در کل اهداف جهاد فرهنگی بر عهده حوزویان و طلاب است، این افراد با برنامه ریزی، تدریس و تحقیق در خصوص نیاز‌های جهاد فرهنگی، بار اصلی این حرکت بزرگ را بر دوش می‌کشند، ضمن این‌که بخش‌های آکادمیک نیز در حاشیه این حرکت، با همایش و اهداف آن همکاری می‌کنند./856/ت302/ب

ارسال نظرات