۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۲۸۲۰۱۹
در خاطرات اسارت می‌خوانیم؛

امید در اوج نا امیدی

خبرگزاری رسا ـ در دوران اسارت خاطره‌ای که بسیار ناراحت و خوشحال کننده در بین اسرا شکل گرفت رحلت امام خمینی(ره) و انتخاب آیت الله‌ خامنه‌ای به عنوان رهبر معظم انقلاب بود که به اسرا اطلاع دادند.
اسارت

حجت‌الاسلام غلامرضا مهربان، آزاده جنگ تحمیلی و از استادان حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان خاطره‌ای از دوران اسارت خود در رژیم بعث عراق پرداخت و گفت: در دوران اسارت خاطره بسیار ناراحت و خوشحال کننده در بین اسرا رحلت امام خمینی(ره) و انتخاب آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر معظم انقلاب بود که به اسرا اطلاع دادند.


یک روز بعد از خوردن ناهار طبق برنامه اردوگاه دو روزنامه «السوره و الجمهوری عراق» را در بین اسراء پخش می‌کردند، همان روز قبل از پخش روزنامه اسرا در کنار اتاق مسؤول اردوگاه تجمع کردند، سؤالی برای بنده ایجاد شد که چه اتفاقی صورت گرفته است و در همین فکر بودم که اسراء در یک لحظه پراکنده شدند مانند پرندگانی که به یکباره یک سنگ در میانشان بیندازید و پراکنده شوند.


افرادی که به سمت بنده می‌آمدند و من از آن‌ها سؤال می‌کردم که چه شده؛ گریه می‌کردند یا جواب نمی‌داند تا این که متوجه شدم که امام خمینی(ره) رحلت کرده‌اند.


بعد از خبر فوت امام خمینی تا سه روز اردوگاه در حالت عادی خود نبود و بعثی ها متوجه شده بودند که نباید به اسراء فشار بیاورند و همه اسراء ناراحت بودند.


بسیاری از اسرا در اوایل جنگ اسیر شده بودند و امید آن را داشتند که امام خمینی(ره) را ببینند و امید آنان از دست رفته بود و خیلی ناله های جانسوزی در بین اسراء به گوش می آمد.


بعد از چند روز در بین اسراء با شنیدن انتخاب آیت الله خامنه‌ای به رهبری شادی به وجود آمد و آرامش ویژه‌ای به اردوگاه دست داد.


شایان ذکر است: سال1367 قطعنامه598 قبول شد و اسراء دو سال بعد از قبول قطعنامه در سال 69 به میهن بازگشتند./978/ت302/ی

ارسال نظرات