۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۸۲۶۵۸
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

نقد منصفانه موجب شکوفایی، رشد و پیشرفت جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نظری با بیان این‌که نقد منصفانه موجب شکوفایی، رشد و پیشرفت جامعه می شود، بیان داشت: گاهی این انتقاد فردی است و گاهی برای یک مجموعه است، نقد پذیری یکی از ویژگی های مدیران موفق است و اگر بخواهیم ویژگی دولتهای موفق را بدانیم نقد پذیری آنها است.
حجت الاسلام عباس نظري .png

حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره ویژگی های هفته دولت، گفت: هر دولتی که بر سر کار می آید نقاط ضعف و قوتی داشته است یکی از نقاط قوت این دولت امیدبخشی به مردم در این دو سال بوده است و با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توافق وین صورت گرفت.

 

وعده 100 روزه نقطه ضعف دولت بود

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: یکی دیگر از نقاط ضعف دولت شعارهایی بود که در دوره ریاست جمهوری داده شد که آن وعده 100 روزه بود که محقق نشد و در بخش تولید و اشتغال ما چیز چشم گیری از دولت ندیدیم.

 

وی در ادامه افزود: دولت باید با توجه به رهنمودهای رهبری نقاط قوت خود را تقویت کند و شایسته نیست که نقاط ضعف دولت‌های گذشته را داشته باشد.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که نقد منصفانه موجب شکوفایی، رشد و پیشرفت جامعه می شود، بیان داشت: گاهی این انتقاد فردی است و گاهی برای یک مجموعه است، نقد پذیری یکی از ویژگی های مدیران موفق است و اگر بخواهیم ویژگی دولتهای موفق را بدانیم نقد پذیری آنها است.

 

این کارشناس دینی اظهار کرد: کسی که نقد منصفانه می کند باید برای راهگشایی آن مجموعه باشد، گاهی نقد تخریبانه است و رهبر معظم انقلاب فرمود نقدهای منصفانه داشته باشیم.

 

نقد تخریبانه را دولت نباید بپذیرد

وی با بیان این‌که نقد تخریبانه قابل پذیرفتن نیست، بیان داشت: در اخبار و گزارشات می بینیم بعضی از مسؤولان تحمل نقد را ندارند و آستانه صبرشان را بالا نمی برند و این به ضرر است.

 

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: شهید رجایی یک دولت استثنایی بود و نمی توانیم دولت‌ها را با دولت رجایی مقایسه کنیم البته بعضی ها کمتر و بعضی ها بیشتر سعی می کنند راه رجایی و باهنر را بروند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ابراز داشت: درصد موفقیت ها در دولت متفاوت است و از زمان پیروزی انقلاب هر دولتی که سر کار می آید باید خدمات‌رسانی به مردم در اولویت کارهایش قرار بگیرد و ساده‌زیستی و کم هزینه بودن را مد نظر قرار بدهد.

 

وی با بیان این‌‌‌‌‌‌که دولت باید در عمل مقید به گفته های رهبری باشد، تأکید کرد: برنامه های توسعه و رهنمودهای دیگر رهبری را در رأس کارهای خود قرار دهند و تنها به حرف زدن اکتفا نکند، در جمهوری اسلامی دولتها براساس انتخاب مردم برگزیده می شوند و مورد أایید رهبری هستند.

 

این کارشناس دینی اظهار کرد: باید شاخص ما و زندگی سیاسی مان با عقاید و افکار رهبری یکی باشد، ما باید رهبری را به عنوان شاخص و راهنما قرار دهیم و با جهت گیری های رهبری حرکت کنیم البته نه در شعار و لفظ بلکه در عمل ثابت کنیم.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: رهنمودهای رهبر بر اساس آموزه های دینی است، ایشان به عنوان یک صاحب نظر جهانی هستند.

 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) خاطر نشان کرد: شخصی از پیامبر(ص) سؤال کرد چکار کنم مردم مرا دوست داشته باشند، پیامبر فرمود نخست به مردم نیکی کن، دوم آنچه در دست مردم است به آن طمع نداشته باشد.

 

حجت الاسلام نظری بیان داشت: ما باید تا جایی که می توانیم به مردم خوبی کنیم نباید چشممان به دست بیگانگان باشد و به خودمان اکتفا کنیم، ما یک کشور قوی هستیم ما از نظر معادن، ذخایر و نیروهای انسانی غنی هستیم و حتی چهار فصل بودن کشورمان از مزایای ماست.

 

این کارشناس دینی اظهار کرد: اگر درست برنامه ریزی و مدیریت کنیم و از ظرفیت های درونی خودمان استفاده کنیم احساس کمبود نخواهیم کرد و از اقتصاد درونی استفاده کنیم و چشم به کشورهای بیگانه نداشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: هر علم و تجربه ای که به نفع کشور باشد و تصرف و استبداد استعمارگران پشت آن نباشد می‌توانیم استفاده کنیم.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی در پایان گفت: نباید دست به شانه دیگران بگذاریم تا بلند شویم چون بعضی ها شانه خالی می‌کنند و با صورت به زمین می خوریم، ما باید دست به روی پای خودمان بگذاریم، بلند شویم و همیشه خودکفا باشیم و هرگز به کمک دشمنان متکی نباشیم./838/ت302/ح

ارسال نظرات