۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۲۸۳۲۴۴

چند خبر کوتاه از لرستان

خبرگزاری رسا ـ اعزام نخستین گروه زائران حج تمتع استان، تأسیس بانک جامع اطلاعات مناطق تبلیغی در شهرستان ازنا و برگزاری آزمون پایانی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در شهرستان خرم آباد از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه لرستان است.
خبرکوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سیدحمید الیاسی، مدیر حج و زیارت استان لرستان گفت: نخستین گروه زائران حج تمتع استان، صبح امروز، خرم‌آباد را به مقصد فرودگاه مهرآباد ترک کردند.


وی با بیان این که کاروان دوم ششم شهریور  ماه جاری اعزام می شوند، افزود: کاروان سوم نیز نهم شهریورماه اعزام میشوند.

 

الیاسی با بیان این که بقیه کاروان ها نیز به ترتیب اعزام میشوند، عنوان داشت: در سال جاری از استان لرستان شش کاروان شامل 840 زائر به حج تمتع اعزام می‌شوند.


مدیر حج و زیارت استان لرستان در پایان خاطرنشان کرد: از ین تعداد سه کاروان مدینه قبل و سه کاروان مدینه بعد است.

 

تأسیس بانک جامع اطلاعات مناطق تبلیغی در شهرستان ازنا

حجت‌الاسلام حشمت الله بیاتیان، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ازنا، گفت: به منظور ساماندهی و برنامه ریزی بلند مدت فرهنگی در سطح شهرستان ازنا به‌ویژه برنامه ها و فعالیت های تبلیغی، تبلیغات اسلامی این شهرستان اقدام به جمع آوری اطلاعات جامع در خصوص مناطق تبلیغی شهرستان نموده است.

 

وی با بیان این که در حوزه برنامه ریزی جهت کار فرهنگی داشتن اطلاعات درست از ضروریات مدیریت فرهنگی است، افزود: این اقدام می تواند در سامان دهی برنامه های فرهنگی  مؤثر باشد.

 

آزمون پایانی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در شهرستان خرم آباد برگزار شد

علی دولتشاهی، کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد، از برگزاری آزمون پایانی روخوانی وروانخوانی سطح5 و4 قرآن کریم درمحل تبلیغات اسلامی این شهرستان خبر داد و گفت: این آزمون با حضور 100 نفراز شرکت‌کنندگان خواهر برگزار شد.

 

وی افزود: این آزمون به منظورشناسایی نیروهای مستعد وتربیت آنها جهت تدریس قرائت قرآن کریم در سطح چهار و پنج، تعمیم روش های بدیع وانتقال مهارت های تدریس یکپارچه و نظام یافته قرائت قرآن است.

 

دولتشاهی تصریح کرد: به قبول‌شدگان در آزمون پایانی گواهینامه تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم داده می شود.

 

وی نتیجه این آزمون را خوب ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: قرآن آموزان در پایان این آزمون رشد چشمگیری در یادگیری روخوانی وروانخوانی قرآن کریم داشتند.

 

دولتشاهی ابراز امیدواری کرد که با ادامه این طرح قرآنی شاهد تحول اساسی در بحث قرآنی در جامعه به ویژه بین جوانان باشیم.

 

همدلی و زبانی دولت و ملت کلیدواژه خوبی برای سیاست خارجی دولت است

هوشنگ بازوند، استاندار لرستان، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دولت و تبریک هفته دولت گفت: همدلی و زبانی دولت و ملت کلیدواژه خوبی برای سیاست خارجی دولت است.

 

وی با تأکید بر توجه مسؤولان در جهت تقویت همدلی دولت و ملت افزود: توافق هسته ای نتیجه همدلی و همزبانی دولت و ملت است.

 

بازوند با اشاره به این که در هشت سال ریاست دولت گذشته 6 قطعنامه علیه ایران صادر شد، یادآور شد: هیچ‌کسی نمی‌داند این قطعنامه‌ها چه بودند.

 

وی با بیان این که امروز ملت ایران به تحلیل قطعنامه می‌پردازند و در جریان موضوعات مذاکره هستند، تصریح کرد: این امر نشان می دهد دولت مردم را محرم می داند.

 

استاندار لرستان از بهره برداری 805 پروژه در هفته دولت خبر داد و اظهار داشت: پنج هزار میلیارد و 848 میلیون و 304 هزار ریال هزینه این پروژه ها است.

 

بازوند در پایان خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها، در هفته دولت، در 29 دستگاه اجرایی به بهره‌برداری می‌رسند./9459/پ203/ب4

ارسال نظرات