۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۸۳۲۹۱
استاد حوزه علمیه قزوین:

عملکرد دولت در عرصه فرهنگی ضعیف بوده است/ موفقیت کشور در گرو اطاعت از رهبر انقلاب

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که عملکرد دولت در عرصه فرهنگی ضعیف بوده است، گفت: در مباحث فرهنگی ابلاغات رهبر معظم انقلاب اجرا نشده است، در حالی که ایشان مانند پدری دلسوز مسؤولان را هدایت می‌کنند.
دولت يازدهم

حجت الاسلام ابراهیم صفی خانی، استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره عملکرد دولت تدبیر و امید، گفت: نقاط قوت دولت تدبیر و امید پیگیری بحث هسته ای بوده است که نصف راه را رفته‌اند و به موفقیت دست پیدا کرده‌اند، تعامل با قوای سه گانه یکی دیگر از کارهای برجسته دولت بود.

 

وی در ادامه افزود: رهبر معظم انقلاب تأکیدات بسیاری بر همکاری سه قوه با یکدیگر داشته‌اند و دولت تعامل با سه قوه را به خوبی عملی کرده است، کنترل تورم یکی از نقاط قوت دولت یازدهم است که باعث شد التهابی که در جامعه به وجود آمده بود از بین رود.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: دولت تدبیر و امید در دیپلماسی خارجی هم خوب عمل کرده و باعث شده تشنج ها کاهش پیدا کرده کند و جامعه به سمت آرامش و امنیت حرکت کند.

 

این کارشناس دینی نقاط ضعف دولت را در زمینه تولید دانست و اظهار کرد: دولت سرمایه گذاری در بحث تولید و راه اندازی کارخانجات انجام نداده و چرخه اقتصادی دچار مشکل شده است، در بحث آموزشی هم وزیر آموزش و پرورش ضعیف عمل کرده است و فرهنگیان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

 

دولت در زمینه فرهنگی ضعیف عمل کرده است

وی با بیان این‌که دولت وعده های زیادی داده بود عنوان کرد:  هیچ کدام از وعده های دولت عملی نشده و فقط در حرف بوده است و به مرحله اجرایی نرسیده است.

 

حجت الاسلام صفی خانی اظهار کرد: دولت در زمینه فرهنگی هم ضعیف ظاهر شده است، مدیران ما ظاهر فرهنگی ندارند، مدیری که ظاهر آراسته و انقلابی نداشته باشد چگونه می‌تواند فرهنگ جامعه را تغییر دهد چون ما در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: وزیر باید دغدغه فرهنگ داشته باشد، در مباحث فرهنگی ابلاغات رهبر معظم انقلاب اجرا نشده است، در حالی که ایشان مانند پدری دلسوز مسؤولان را هدایت می‌کنند.

 

این کارشناس دینی با بیان این‌که دولت یازدهم باید سعه صدرش را زیاد کند، عنوان کرد: دولتمردان ما باید نقد پذیر باشند و در برابر سخنان رهبری جبهه نگیرند توصیه های رهبری، توصیه هایی عالمانه است.

 

وی در ادامه بیان کرد: دولت اصلاحات قبل نقدپذیرتر از دولت فعلی بودند، البته منتقدان هم باید نقد منصفانه داشته باشند و نقد تخریبانه نداشته باشند.

 

با اطاعت از رهنمودهای رهبری ما به موفقیت صد در صد می رسیم

حجت الاسلام صفی خانی اظهار کرد: منش و رفتار دولت یازدهم در بعضی از امور شبیه به دولت شهیدان رجایی و باهنر بوده است البته صد در صد نبوده است.

 

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: نگاه دولت به تولیدات و ظرفیت های داخلی خوب نبوده است، در بدنه دولت افرادی هستند که به دنبال کارهای سیاسی هستند و به دنبال کارهای اجرایی نیستند، اگر تمام مسؤولان، سه قوه و بدنه دولت به رهنمودهای رهبری گوش دهند ما در تمام زمینه ها به موفقیت صددر صد خواهیم رسید./838/ت302/ح

ارسال نظرات