۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۸۳۸۲۸
امام جمعه زاهدان:

برجسته کردن یک دولت و اهانت به دولت‌های دیگر اقدامی نادرست است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله سلیمانی گفت: در همه دولت‌ها تلاش شده است زیرساخت‌ها فراهم شود و اینکه یک دولت را برجسته کنیم و دولت‌های دیگر را مورد اهانت قرار دهیم، کار درستی نیست.
سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز انفجار حرم امام علی(ع) گفت: فردا 14 ذی‌القعده همزمان با سالروز انفجار حرم مطهر امام علی (ع) است که از سوی کوردلان با هدف به شهادت رساندن عالم بزرگوار، آیت‌الله سید محمدباقر حکیم صورت گرفت و در آن انبوهی از شیعیان در حرم مولایشان به شهادت رسیدند.


وی اظهار داشت: خاندان پیامبر (ص) در همه زمان‌ها مورد هجمه ددمنشانه دشمنان کوردل بوده‌اند؛ حتی بعد از شهادت آن بزرگواران باز دشمنان دست‌بردار نبودند؛ اما به گفته یکی از علمای بزرگ اهل سنت، آنان که کوردلانه می‌خواهند این چراغ پرفروغ را خاموش کنند، جز اینکه خود را به زوال بکشانند، چیزی نصیبشان نخواهد شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: یکشنبه سالروز انفجار دفتر نخست وزیری و به شهادت رسیدن دو عزیز گرانسنگ نظام اسلامی شهیدان رجایی و باهنر در سال 60 است، همچنین روز مبارزه با تروریسم می‌باشد که خدمت ملت ایران و همه دولتمردان تسلیت می‌گوییم.


امام جمعه زاهدان افزود: دوشنبه سالروز ربوده شدن امام موسی صدر در لیبی از سوی عوامل استکبار جهانی است که الحمدلله دیدیم سرنوشت ربایندگان به کجا رسید و در همین دنیا، جنایتکارانی همچون قذافی‌ها و صدام‌ها به سزای اعمال پلیدشان رسیدند.


وی عنوان کرد: سه‌شنبه نیز سالروز درگذشت آیت‌الله حائری یزدی، مؤسس حوزه علمیه قم در سال 55 قمری است، روز بانکداری اسلامی و همچنین سالروز تأسیس پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) نیز می‌باشد.


آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: حادثه دلخراش اخیر را که طی آن دو آمبولانس در حین مأموریت و حمل بیماران به سمت بیمارستان با هم برخورد کردند و امروز بعد از ظهر هم مراسم بزرگداشت این عزیزان در رضویه زاهدان برگزار می‌شود را به بازماندگان و همرزمان آنان تسلیت می‌گوییم و برای ارواح رفتگان نیز از درگاه الهی درخواست علو مقام داریم.


وی همچنین با تبریک هفته دولت، بیان کرد: یک تصور اشتباه وجود دارد که ما دولت را موظف به تأمین نان و معیشت خود می‌دانیم در حالی که هر کس مسؤول معیشت خود است و دولت تنها وظیفه رسیدگی به امور عمومی جامعه را بر عهده دارد.


نماینده ولی فقیه در استان افزود: دولت در زندگی اجتماعی مردم نقش دارد، وظیفه ایجاد زیرساخت‌ها و بستر مناسب برای فعالیت مردم را به عهده دارد و نباید تحصیلکردگان توقع داشته باشند برای همه آنان میز مهیا کند.


وی خاطرنشان کرد: وظیفه دولت، تأمین امنیت، تعلیم و تربیت و تأمین بهداشت و درمان مردم است و برای اینکه این مسؤولیت‌ها بهتر انجام شود و جامعه رو به پیشرفت قرار گیرد، باید مردم و دولت طبق فرمایش مقام معظم رهبری با هم همدلی و همزبانی داشته باشند.


آیت‌الله سلیمانی اظهار داشت: در همه دولت‌ها تلاش شده است زیرساخت‌ها فراهم شود و اینکه یک دولت را برجسته کنیم و دولت‌های دیگر را مورد اهانت قرار دهیم، کار درستی نیست، زیرا همه دولتمردان در همه زمان‌ها خود را موظف به تأمین زیرساخت‌ها، امنیت، تعلیم و سلامت مردم می‌دانند.


امام جمعه زاهدان در پایان گفت: دولت تدبیر و امید در زمینه بهداشت و تحول سلامت خدمات درخور تحسینی انجام داده است که واقعا جای تشکر دارد، همچنین اقدامات دولت در زمینه افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر چابهار، ایجاد منطقه آزاد سیستان، انتقال گاز به سیستان و بلوچستان و آب‌رسانی به اراضی سیستان انصافا جای تشکر و قدردانی دارد./831/پ201/ب4

ارسال نظرات