۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۲۸۴۳۵۸
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا:

پایبندی مردم و مسؤولان به دستورات دینی موجب کاهش معضلات اجتماعی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: هر اندازه تقید و پایبندی مردم و مسؤولان ما به دین و دستورات شرعی بیشتر باشد به همان اندازه شاهد کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی خواهیم بود.
حجت الاسلام رهايي شهرضا

حجت الاسلام محمد حسن رهایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اظهار کرد: یکی از منابع شادابی آفرین در جامعه استفاده از روایاتی است که در قرآن مجید در مورد نشاط و شادابی آورده شده و از آن جمله می توان به شرایط بهشتیان در سوره های مختلف اشاره کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه ابراهیم عنوان کرد: استخراج معانی عمیق قرآن نیازمند استفاده از نظرات اهل رأی و متخصصان حوزه تفسیر قرآن است و اگر این اقدام در جامعه اجرا و به یک فرهنگ تبدیل شود در آن صورت بسیاری از ابهامات و مشکلات نظری درباره موضوعات مختلف حل می‌شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا همچنین با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه حجر گفت: ایجاد محیطی امن و آرام برای بهشتیان در کنار همسرانی که قبلاً دست جن و انس به آن ها نرسیده است یکی از مؤلفه‌های قرآنی است که به عنوان عامل سرور این افراد بر روی آن تأکید شده است.

 

حجت الاسلام رهایی همچنین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: ایشان در روایتی می فرمایند «تا آنجا که می‌توانید کار را بر مردم آسان کنید، مردم را به دین امیدوار کنید و با یکدیگر متحد باشید» و از همین جهت تسهیل امور مردم نقش مؤثری در رفاه، شادابی و نشاط مردم دارد.

 

وی تأکید کرد: هر اندازه تقید و پایبندی مردم و مسؤولان ما به دین و دستورات شرعی بیشتر باشد به همان اندازه شاهد کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی خواهیم بود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: معیارهای نشاط اجتماعی همانند هر مسأله دیگری در دین وارد شده است و مراجعه به این منابع می‌تواند تمامی ابهامات در این باره را مرتفع کند./868/ت302/ح

ارسال نظرات