۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۲۸۵۶۸۴
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی:

عده ای از مردمی شدن محتوای مذاکرات هراس دارند/ برخی رویکرد منافقان صدر اسلام را در پیش گرفته اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان این که در میان مسؤولان برخی بسیار عجله دارند گویا که برای مقاصد دیگری فکر می کنند، گفت: برخی دلشان را به لبخند آمریکا خوش کرده اند و عزتشان را در اجانب جست وجو می کنند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که مجلس شورای اسلامی در روند بررسی برجام نباید کنار گذاشته شود، گفت: این که مقام معظم رهبری فرمودند برجام باید در مجلس بررسی شود برای این است که نمایندگان مجلس وکلای مردم هستند.


وی افزود: مردم همان کسانی هستند که انقلاب کردند و خود را از سلطه آمریکا رهانیده اند، مردم همان کسانی هستند که انقلاب آن ها هر روز بیش از گذشته در حال درنوردیدن و تسخیر شهرهای و کشورها است؛ نمایندگان مجلس در واقع نمایندگان این مردم و انقلاب هستند.


امام جمعه قزوین با بیان این که نظرات مردم در مسائل باید دیده شود، اظهار داشت: توده های مردم در تمام کشور به نمایندگان خود فشار می آورند که مبادا امتیازی داده شود که سبب ندامت و پشیمانی، عقب نشینی از اصول و عبور از خط قرمز ها باشد؛ بنابراین مردم با نمایندگان خود در تماس هستند.


وی ادامه داد: نمایندگان ملت باید با حوصله بیشتر به بررسی برجام بپردازند که اگر این چنین شود در حقیقت مردم هستند که تصمیم نهایی را اتخاذ کرده اند، متأسفانه عده ای از مردمی شدن محتوای مذاکرات ابا دارند البته عده ای محدود هستند و همه تیم مذاکره کننده و دولت را نمی توان متهم کرد.


حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این که در میان مسؤولان برخی بسیار عجله دارند گویا که برای مقاصد دیگری فکر می کنند، ابراز داشت: برخی دلشان را به لبخند آمریکا خوش کرده اند و عزت شان را در اجانب جست وجو می کنند.


وی عنوان کرد: منافقان در صدر اسلام یهودیان را از نظر مالی در مکنت می دیدند و از نظر سیطره در قدرت می دانستند از همین رو تلاش می کردند که به یهودیان نزدیک شوند تا قدرتی پیدا کرده و موفقیتی کسب کنند؛ در این جا قرآن کریم به چنین افرادی نهیب می زند که تمام قدرت و عزت به دست خداوند متعال است.


نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر این که در هر زمانی که گروهی اشتباه منافقان را مرتکب شود نهیب قرآن کریم متوجه او خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز نیز کسانی رویکرد منافقان صدر اسلام را دارند و گمان می کنند که باید با دشمنان آشتی کنیم و روشی دیگر در پیش بگیریم، غافل از این که خداوند متعال به ما اجازه نمی دهد که با دشمنان قسم خورده خدا و مردم دست دوستی بدهیم.


وی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که مسؤولان باید به سخنان نادرست آمریکایی ها به صورت رسمی و صریح پاسخ دهند، اضافه کرد: این سخن رهبر معظم انقلاب در واقع عمل کردن به سیره و سنت جد بزرگوارشان پیامبر گرامی اسلام است.


امام جمعه قزوین با بیان این که زمانی که مشرکان برای مسلمانان رجز خواندند رسول اکرم(ص) دستور دادند تا مسلمانان پاسخ دهند، گفت: پیامبر اسلام نشان دادند که آنچه مسلمانان دارند بسیار بیش از کفار است؛ ما باید محکم حرف بزنیم.


وی افزود: کسانی که محکم سخن می گویند خودشان از همان جنس هستند اما کسانی که محکم سخن نمی گویند به این دلیل است که خودشان چیزی نداشته و اعتمادی به خدا ندارند، وعده های امید بخش خداوند در دل چنین افرادی جای نگرفته است از همین رو درمانده هستند و حرفی برای گفتن ندارند.


حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این که اگر کسی از نگاه الهی و قرآنی به ماجرا نگاه کند به اندازه ای سخنان امید بخش وجود دارد که حتی اگر به گوش مردم آمریکا برسد علیه دولت ظالم خود به پا می خیزند، اظهار داشت: وعده های قرآنی به انسان ها روح می دهد، این مسائل سخن اسلام است اما طرف های مقابل هیچ حرفی برای گفتن ندارند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات