۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۸۵۸۷۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

ضرورت تبیین و ترویج بیشتر روز زیارتی مخصوص امام رضا در بین مردم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فرا رسیدن بیست و سوم ذی القعده، روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) و دحوالارض، خواستار معرفی و ترویج بیشتر این مناسبت در بین مردم شد.
حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، ظهر امروز در جمع نمازگزاران بجنوردی با تفسیر آیاتی چند از کلام الله مجید، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که قرآن کریم در زمینه سبک زندگی اسلامی به آن تأکید ویژه ای دارد، توجه به فقرا و افراد مسکین و دستگیری از آنها است.

 

وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم 25 بار در مورد نیازمندان و مسکینان مواردی مطرح شده است، افزود: بر اساس آیات قرآن، انسان ها در این زمینه به سه بخش تقسیم می شوند که یک دسته افرادی هستند که درد و رنج دیگران برای آنها اهمیتی نداشته و با سرگرم شدن به مسائل خود، در برابر دیگران هیچ گونه مسؤولیتی را احساس نمی کنند که اصطلاحا مرفهان بی درد در این بخش قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دسته دیگر افرادی هستند که خود نیازمند بوده و به کمک و دستگیری نیاز دارند اما دسته سوم نیکوکاران بی منتی هستند که توانایی اداره زندگی خود را دارند و در کنار آن، به فقرا و نیازمندان نیز کمک می‌کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه تأکید قرآن در سبک زندگی اسلامی، افزایش انسان‌های دسته سوم است، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم در شمار این گونه افراد قرار گرفته و اگر توان مالی داریم نیازمندان و مستمندان را نیز دریابیم.

 

به گفته وی خوبی هیچ گاه نزد باری تعالی گم نشده و اگر کسی احسانی کند، اجر و پاداش آن را از خداوند می گیرد چرا که یکی از جلوه های احسان یک مسلمان، تقوا پیشه کردن و کمک به مستمندان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در واقع ترویج سبک زندگی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز از طریق تقوا و عمل به مصداق های آن محقق می شود که یکی از این مصداق ها دستگیری از محرومان است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نباید احسان و نیکی به دیگران به ویژه والدین فراموش شود، خاطرنشان کرد: تقوای الهی با صله ارحام تکمیل می شود به همین دلیل برای کامل شدن تقوا، الزاما می بایست صله ارحام و دستگیری از نیازمندان را به جای آوریم.

 

وی با قرائت آیاتی از قرآن کریم در مورد کمک به محرومان و فقرا، افزود: خداوند در این آیات می فرماید اگر نماز می خوانید می بایست در کنار نماز، زکات اموال خود را نیز بپردازید و اگر خداوند را عبادت می کنید می بایست به والدین خود هم احسان و نیکی کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بر این اساس نماز، زکات، عبادت خداوند و احسان و نیکی به پدر و مادر می بایست در کنار یکدیگر انجام شده تا مقبول افتند به همین دلیل است که تقوا بدون صله ارحام کامل نشده و غافل شدن از هر کدام از این موارد، سبب ضایع شدن سایر اعمال می شود.

 

امام جمعه بجنورد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن بیست و سوم ذی القعده، روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) و دحوالارض، با بیان اینکه زیارت حرم مطهر رضوی و عبادت در این روز اهمیت زیادی دارد، افزود: مسلمان به ویژه شیعیان نباید عبادت در این روز را فراموش کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی همچنین خواستار معرفی و ترویج بیشتر روز زیارتی مخصوص امام رضا(ع) در بین مردم شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات