۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۲۸۶۴۸۶
معاون فرهنگی شهردار مشهد:

ضرورت ساخت آثار هنری فاخر با موضوع دفاع مقدس در خراسان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی شهردار مشهد گفت: در خراسان نیازمند یک کار هنری فاخر راجع به دفاع مقدس، اعم از فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی مفصل هستیم که عزم استانی و همکاری مجموعه ها را می طلبد.
وحيد جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، وحید جلیلی شب گذشته در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، فعالیت های شهرداری مشهد در این ایام را مبتنی بر ماهیت مردمی دفاع مقدس دانست و گفت: فعالیت های این هفته را در سطح مناطق انجام می دهیم و کار منحصر در نقطه خاصی از شهر نخواهد بود چرا که باید با توجه به ماهیت مردمی دفاع مقدس، از ظرفیت های مردمی استفاده کنیم تا نتیجه کار به عظمت این مناسبت نزدیک تر باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود به ارائه پیشنهاداتی در خصوص برنامه ریزی مسؤولان استانی برای هفته دفاع مقدس در سال های آینده پرداخت و اظهار کرد: در خراسان نیازمند یک کار هنری فاخر راجع به دفاع مقدس، اعم از فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی مفصل هستیم که عزم استانی و همکاری مجموعه ها را می طلبد؛ برای نمونه در مشهد مدرسه ای داریم که 60 شهید دارد و می توان با محوریت آن سریال خوبی ساخت.

 

معاون فرهنگی شهردار مشهد «معرفی دفاع مقدس در فضای بین المللی» و «تحول در فضای رسانه ای استان» را به عنوان دو پیشنهاد دیگر خود برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سال های آینده مطرح کرد و افزود: ظرفیت و لیاقت مشهد مقدس برای داشتن سهم در رسانه ملی، بیش از آن چیزی است که تا امروز به دست آورده است.

 

جلیلی در پایان سخنان خود بر ضرورت تشکیل کمیته ای متشکل از شهرداری، اداره کل آموزش و پرورش و بسیج، برای طراحی و اجرای طرح های فوریتی فرهنگی در زمینه دفاع مقدس تأکید کرد.

 

همچنین در این جلسه حامد صادقی، مدیر فرهنگسرای پایداری مشهد به تشریح جزئیات برگزاری نمایشگاه بزرگ شهرداری مشهد در پارک کوهسنگی که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد، پرداخت و گفت: این نمایشگاه در محدوده زمین باغ موزه دفاع مقدس در ضلع جنوبی پارک و در جوار گلزار شهدای گمنام برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که یکی از اهداف برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، احیای خاطره برگزاری چنین نمایشگاه هایی است که دو دهه قبل در میدان فردوسی مشهد برگزار می شد، افزود: ارائه تجهیزات نظامی، شهربازی مقاومت ویژه کودکان و نوجوانان، نمایش شهدای غواص در دریاچه کوهسنگی، عملیات رزمی کوهستان و اجرای تئاترها و سرودهای انقلابی از برنامه های این نمایشگاه خواهد بود./820/202/ب3

 

ارسال نظرات