۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۲۸۷۶۵۶
به پاس نیم قرن فعالیت قرآنی؛

از خادمان قرآن و پیرغلامان اباعبدالله روستای سادات علوی‌ کاشان تقدیر شد

خبرگزاری رسا ـ در مراسمی با شکوه از نیم قرن فعالیت قرآنی حاج سید جواد مسعودی علوی و خادمان و پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) جلسه قرائت قرآن جوادالائمه(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان تقدیر و تجلیل شد.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان یکشنبه شب در مراسم شهادت امام جواد(ع) و تقدیر از خادمان قرآن و پیرغلامان اباعبدالله(ع) جلسه قرائت قرآن جوادالائمه(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، با اشاره به این که وجود امام جواد(ع) منبع و منشأ خیر و برکات برای مردم بود، گفت: مردم امام جواد(ع) را نشناختند و ایشان را در سن جوانی به شهادت رساندند.

وی افزود: یکی از راه های شناخت امام جواد(ع) از طریق مطالعه نامه هایی است که ایشان برای افراد مختلف ارسال می کرده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که اکثر اهل تسنن محبین اهل بیت(ع) بوده، اما یک قشر از آن ها به نام ناصبی و ضد اهل بیت(ع) هستند، گفت: اهل تسنن برای اهل بیت(ع) کتب ارزشمندی نوشته اند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با تأکید بر این که دشمن به ایجاد شیعه انگلیسی به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان و جامعه است، گفت: سیاست آمریکا و انگلیس در ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم پیروی از حربه دشمن در جهت ایجاد تفرقه بین مسلمانان، گفت: امام رضا(ع) می فرماید تا کنون مولودی مبارک تر از امام جواد(ع) متولد نشده است، چرا که ایشان با سنی کمی که داشت، دریایی از علم و فضیلت بود.

 

امام جواد جوانی مدیر و مدبر بود

وی یاد آورشد: چند گروه با امام جواد(ع) مخالفت می کردند که یک گروه از اقوام ایشان و گروهی دیگر افرادی بودند که ادعای امامت می کردند و عده ای نیز نسبت به جوادالائمه(ع) حسادت می کردند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بنی عباس نیز از طیف مخالفان امام جواد(ع) بودند که در نهایت ایشان را به شهادت رساندند و گروه دیگر مخالف ایشان، هفت امامی ها بودند و شیعیان ساده لوح نیز از افرادی بودند که در مقابل حضرت قرار داشتند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با اشاره به این که امام جواد(ع) در مقابل تمام مخالفان ایستاد، گفت: امام جواد(ع) یک جوان مدیر و مدبر بود که توانست شیعیان را هدایت و راهنمایی کند.

وی با بیان این که امام جواد(ع) جوان ناصبی را به مدارا در برابر پدر خود سفارش کرد و فرمود در مقابل هر رنج و ناراحتی یک راحتی وجود دارد، گفت: برخی با  چگونگی آداب و معاشرت صحیح آشنا نیستند و به نصیحت بزرگ تر از خود می پردازند.

به گفته وی، در مقابل بزرگان، بزرگ باید نصیحت کند، از این رو روش نصیحت کردن بسیار مهم است و امام حسن(ع) در برابر شخصی که اشتباه وضو می گرفت، با روشی صحیح اشتباه او را  یادآور شد.

 

جامعه امروز از ضعف اخلاق اسلامی رنج می برد

حجت الاسلام حسینی امام جواد(ع) را منشأ اخلاق اسلامی دانست و گفت: جامعه امروز از ضعف اخلاق اسلامی رنج می برد، چرا که برخی برای اهل بیت(ع) عزاداری می کنند، اما اخلاق شان به آن بزرگان نزدیک نیست.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با انتقاد از اخلاق و برخورد برخی از مسؤولان هیأت مذهبی، گفت: پیاده کردن سیره اهل بیت(ع) در زندگی موجب می شود جامعه مدینه فاضله شود.

وی افزود: امروزه شاهد هستیم با ایجاد کوچکترین اختلاف در زندگی به سراغ دادگاه میروند که این روش با جامعه ولایی و اخلاق ائمه(ع) فاصله دارد، چرا که امامان معصوم(ع) ساعت ها وقت خود را صرف کدخدا منشی برای حل مشکلات مردم می کردند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) را ابن الرضا می نامند، گفت: دلیل ابن الرضا نامیدن این سه امام بزرگوار، شهرت و ولی عهد بودن امام رضا(ع) است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: از امام جواد(ع) روایات است توکل به خدا در تمام مراحل زندگی راهگشا است.

 

اقدامات ارزشمند روستای دارالسیاده علوی به واسطه وحدت حاکم در آن است

وی با انتقاد از این که تکیه برخی افراد به مسائل مادی بیش از توکل به خداوند متعال است، گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب در دوره های مختلف نظام به خدا و نه به ادوات نظامی توکل داشته اند.

به گفته وی، برخی جوانان سختی و مشکلات زندگی را دلیلی بر تأخیر در ازدواج عنوان می کنند که این امر نشان از عدم توکل به خدا و اعتقادات سست است.

حجت الاسلام حسینی توکل به خدا را نردبان ترقی و تکامل انسان دانست و گفت: انسان باید در تمام مراحل زندگی به خداوند متعال توکل کند و لحظه ای یاد او را از ذهن دور نکند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان با اشاره به این که رمز موفقیت در رقابت سالم است، گفت: در روستای دارالسیاده علوی کاشان اقدامات ارزشمندی صورت می گیرد که این اقدامات به واسطه وحدت و اتحاد حاکم در این روستا است.

 

استاد مسعودی علوی طی نیم قرن با کمترین امکانات به آموزش قرآن کریم پرداخت

حجت الاسلام سید حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) مشهد اردهال در ادامه گفت: جلسه قرائت قرآن جوادالائمه(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان با نیم قرن سابقه از قدیمی ترین جلسات قرآنی منطقه اردهال کاشان است.

وی، برگزاری این جلسات را مرهون خدمات بزرگان و خدمتگزاران جامعه قرآنی این روستا عنوان کرد و گفت: استاد حاج سید جواد مسعودی علوی طی نیم قرن تلاش قرآنی خود و با کمترین امکانات توانسته است جوانان بسیاری را در زمینه قرآن تربیت و پروش دهد.

حجت الاسلام کاظمی، از روستای دارالسیاده علوی  به عنوان روستایی فرهنگی و قرآنی نام برد و گفت: در این روستا 10 نفر حافظ کل قرآن کریم وجود دارد که اکثرا از خواهران هستند./1307/پ202/ب

ارسال نظرات