۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۸۷۷۳۸
مسؤول امور طلاب قزوین:

حوزه‌های علمیه نقش بسزایی در ترویج سیره و مکارم اخلاقی اهل‌بیت دارند

خبرگزاری رسا ـ‌ مسؤول امور طلاب قزوین با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در ترویج نحوه زندگی امام جواد(ع)، گفت: حوزه‌های علمیه خود مروج مکارم الاخلاق ائمه(ع) بودند و اگر امروز اسامی ائمه(ع) باقی مانده است به پاس زحمات حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های آن‌ها است.
حوزه علميه

حجت‌الاسلام علاءالدین صفی خانی، مسؤول امور طلاب قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در بیان ویژگی‌های شخصیتی امام جواد(ع)، گفت: جواد بودن، بخشش فراوان و دستگیری بسیار زیاد از شیعیان یکی از ویژگی‌های امام جواد(ع) است.

 

مسؤول امور طلاب قزوین در ادامه افزود: داشتن صبر و علم و دانش فراوان نیز از دیگر ویژگی‌های امام جواد(ع) بود تا جایی که ایشان در سن بسیار کم با علمای بسیار بزرگ از اهل تسنن به مناظره علمی در موضوعات بسیار مهم فقهی می‌پرداختند و در این راه از خلیفه جوری همچون مأمون نیز ترسی نداشتند.

 

وی درباره نحوه الگوپذیری از امام جواد(ع) ‌ابراز داشت: هر فرد در زندگی باید دارای اسوه و الگوهایی باشد، پیامبر اکرم(ص) ‌و سایر ائمه(ع)‌ اسوه اخلاق به شمار می‌آیند، باید با در نظر داشتن و آشنایی با نحوه زندگی این الگوها در زندگی عملی خود به آن‌ها شباهت داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام صفی‌خانی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در ترویج نحوه زندگی امام جواد(ع)، ‌عنوان کرد: حوزه‌های علمیه خود مروج مکارم الاخلاق ائمه(ع) بودند و اگر امروز اسامی ائمه(ع) باقی مانده است به پاس زحمات حوزه‌های علمیه و فعالیت‌های آن‌ها است.

 

وی با بیان این‌که نشناختن امام(ع) به علت کوتاهی مبلغان نیز هست، بیان کرد: اگر امروز امامان(ع)‌را خوب نمی‌شناسند به علت کوتاهی ما است، زیرا ما واقعیت‌های زندگی آنان را کم‌تر بیان کرده‌ایم، مردم تشنه شنیدن زندگی امامان(ع) هستند، بنابراین اگر آنان ائمه(ع)  را بشناسند و بدانند که فرهنگ یک امام با دیگری چه تفاوت‌هایی دارد جذب زندگی ائمه(ع) می‌شوند.

 

این کارشناس دینی ادامه داد: حوزه‌های علمیه در حد فعالیت مبلغان به تزویج راه و منش زندگی ائمه(ع) می‌پردازند و اگر گاهی مردم به ائمه(ع) تأسی می‌کنند به پاس فعالیت‌های حوزه و روحانیت در قالب تبلیغ و تألیف بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که توجه به سخنان ائمه(ع) دارای اهمیت بالایی است، عنوان کرد: لازم است در زندگی به این نکته توجه کنیم که توجه به سخنان و داشتن معرفت نسبت به آن‌ها دارای اهمیت بسیاری است؛ اما متأسفانه توجه به این امر بسیار کم رنگ است.

 

حجت‌الاسلام صفی در پایان در بیان علت کم کاری در زمینه معرفی شخصیت امامان(ع)، گفت: کم کاری‌های صورت گرفته در راستای معرفی ائمه(ع) به جامعه به‌ خاطر محدود بودن امکانات و فراهم نبودن زیرساخت‌ها است، علما باید رسانه‌هایی داشته باشند که در آن به تبلیغ دین بپردازند./955/302/ب2

ارسال نظرات