۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۲۸۸۲۱۶
نماینده بعثه‌‌ مقام معظم رهبری در عراق:

اعزام دانشگاهیان به عتبات ناب‌ترین کار فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق گفت: فرهیختگان می توانند در کربلا به رمز و رازها و نقش خواص در حرکت های اجتماعی جامعه پی برده و به گونه ای برنامه ریزی کنند که بار دیگر یزیدیان زمان توان از بین بردن و از صحنه خارج کردن سکان داران دین و پرچم داران عزت و استقلال جامعه را نداشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني، از  روحانيون كاروان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در جمع دانشگاهیان دانشگاه های تهران گفت: حضور دانشجویان در عتبات عالیات بهترین و پر دست آوردترین برنامه های فرهنگی و آن فرصتی کم نظیر برای تحول رفتاری و تصمیم سازی فرهنگی در جامعه است بنابراین اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات ناب ترین کار فرهنگی است.

 

وی با اشاره به درس ها و پیام های نهضت حسینی، دانشگاهیان را پر استعدادترین قشر در بهره برداری از این موضوع خواند و گفت: فرهیختگان می توانند در کربلا به رمز و رازها و نقش خواص در حرکت های اجتماعی جامعه پی برده و به گونه ای برنامه ریزی کنند که بار دیگر یزیدیان زمان توان از بین بردن و از صحنه خارج کردن سکان داران دین و پرچم داران عزت و استقلال جامعه را نداشته باشند.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، انحصار شفا بودن تربت امام حسین علیه السلام، استمرار امامت از نسل امام حسین علیه السلام، استجابت دعا تحت قبه آن حضرت و محسوب نشدن مدت سفر زیارت از عمر را چهار خصیصه ای دانست که خداوند به امام حسین علیه السلام عطا فرموده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی همت و خواستن را شرط اول حرکت درونی و سفر آسمانی عنوان کرد و گفت: در این سفر باید ادب را رعایت کرد تا زمینه حضور در محضر انسان کامل پیدا شود و ادب زمینه بصیرت و معرفت انسانی است.

 

وی با تبیین کار فرهنگی اصیل در دانشگاه ها گفت: شب عاشورا که از لحظه های مهم تاریخی است امام حسین علیه السلام مهلت خواست تا ارکان فرهنگی مکتب شان را به نمایش گذارد و آن فرهنگ عبارت است از نماز ، قرآن و دعا و این سه موضوع کلید به کمال رسیدن انسان است.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق از دانشگاهیان خواست فرصت کم نظیر حضور در عتبات را مغتنم شمرده و از آن استفاده حداکثری نمایند و در بازگشت فرهنگ حسینی را در دانشگاه ها ترویج نمایند./1330/د101/ی

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات