۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۹۰۰۱۸
کارشناس مسائل دینی:

ترویج سنت حسنه ازدواج مهم ترین رسالت دستگاه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی ترویج سنت حسنه ازدواج را مهم ترین رسالت دستگاه های فرهنگی دانست و گفت: تشکیل خانواده به معنای ایجاد ساختار و نظام جامعه و گسترش روابط اجتماعی و تنظیم روابط افراد می شود.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی الصاق، کارشناس مسائل مذهبی امشب در مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرضا افزایش سن ازدواج را یکی از بزرگ ترین معضلات اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: یکی از تفاوت های فاحش زندگی افراد در گذشته و حال، ورود تجملات در زندگی و تشکیل خانواده های زوجین است.

 

 

وی در ادامه افزود: تسهیل در امر ازدواج یکی از سفارشات اهل بیت(ع) بوده، اما متأسفانه جامعه امروز با غفلت از آموزه های دینی سبب افزایش سن ازدواج و بروز معضلات دیگری به تبع آن شده است.

 

 

کارشناس مسائل مذهبی شیوه های ناصحیح زندگی امروز را سبب دامن زدن به گناه و در نتیجه شیوع برخی انحرافات دانست و گفت: در شرایطی که هر روز اختلاط آزاد روابط دختر و پسر در جامعه بیشتر می شود شرایط و تجملات دست و پا گیر در امر ازدواج نیز بیشتر می شود.

 

 

 

حجت الاسلام الصاق ترویج سنت حسنه ازدواج را مهم ترین رسالت دستگاه های فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: تشکیل خانواده به معنای ایجاد ساختار و نظام جامعه و گسترش روابط اجتماعی و تنظیم روابط افراد می شود.

 

 

وی در ادامه این مطلب افزود: تشکیل خانواده فرد را با مسائل واقعی اجتماع مواجه می کند و هر اندازه این رویداد زودتر در زندگی افراد اتفاق بیفتد، فرد به کمال و پختگی بیشتری می رسد.

 

 

کارشناس مسائل دینی کُفو بودن را عامل مرثری در تشکیل خانواده برشمرد و اظهار کرد: نزدیکی سطح اجتماعی زوجین با یکدیگر سبب می شود که معضلات ناشی از روابط سال های آغاز زندگی مشترک کاهش یابد زیرا پس از آغاز زندگی مشترک زوجین باید مدت زمانی را برای درک اخلاق و روحیات یکدیگر سپری کنند.

 

 

 

حجت الاسلام الصاق مسائل اقتصادی را جزء لاینفک زندگی مشترک زوجین برشمرد و تصریح کرد: در زمینه اشتغال مشارکت بیشتر دولت و کاستن از سطح توقعات اجتماعی می تواند مشکلات بسیاری را مرتفع کند اما آنچه بیشتر از اشتغال در زندگی زناشویی اهمیت دارد، قناعت زوجین به داشته های دوران ابتدای زندگی است.

 

 

وی احیای روابط اجتماعی  گسترش مناسبات اجتماعی را از ثمرات ازدواج در خارج از چارچوب خانوادگی برشمرد و تصریح کرد: آنچه از یافته های علمی بر می آید و البته تعالیم اسلامی هم به صراحت آن را تأیید می کند، کاستن از شمار ازدواج های فامیلی و ایجاد عُلقه ازدواج در خارج از روابط فامیلی است.

 

 

کارشناس مسائی دینی همچنین با تأکید بر لزوم احیای سنت های بومی و منطقه ای در امر ازدواج اظهار کرد: آنچه گذشتگان ما بر آن تأکید داشته اند ایمان و اخلاص زوجین در زندگی مشترک و مجاهدت برای کسب حلال و قناعت به رزق الهی بوده است.

 

 

حجت الاسلام الصاق ترویج علوم و معارف اهل بیت را بسته به جهاد علمی متولیان علم و پژوهش در جامعه دانست و گفت: تمرکز دانشگاه ها و مراکز علمی بر ترویج علوم مادی باعث غفلت از علوم دینی و در نتیجه ترویج برخی شبهات می شود./868/202/ب1

ارسال نظرات