۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۲۹۰۵۴۵

انعقاد تفاهم‏نامه همکاری بین حوزه‏های علمیه و اداره اوقاف آمل

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین حوزه های علمیه و اداره اوقاف آمل خبر داد.
وقف حوزه علميه رييس اداره اوقاف آمل

حجت الاسلام رسول علیخانی رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، از انعقاد تفاهم نامه همکاری حوزه های علمیه آمل با اداره اوقاف و امورخیریه آمل خبرداد و تصریح کرد: در نشست هم اندیشی که با حضور مدیران و کارشناسان اداره اوقاف و امورخیریه آمل، مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل، معاون مدرسه علمیه و مرکز تخصصی حوزوی امام حسن عسکری(ع) آمل و معاون مدرسه علمیه ابالحسن امیرالمومنین(ع) آمل برگزار شد، تفاهم نامه ای برای گسترش سطح همکاری ها و فعالیت ها منعقد شد.


وی ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای احیا و گسترش موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه صورت گرفته است تا با همکاری حوزه های علمیه آمل بتوانیم گام های اساسی و ارزشمندی در مسیر تحقق اهداف و برنامه های مورد نظر برداریم.


حجت الاسلام علیخانی با بیان این که ترویج فرهنگ وقف امری ضروری و مهم است، بیان داشت: وقف برکات و ثمرات گرانقدری در جامعه دارد و میراثی ماندگار است که ضرورت دارد برای نهادینه سازی آن گام های خوبی برداشته شود.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل با اشاره به این که وقف حرکتی خیرخواهانه و خداپسندانه است، خاطرنشان کرد: برکات وقف در دنیا و آخرت شامل حال واقف شده و او را به مراتب ارزنده و گرانقدری می رساند.


وی افزود: وقف نقشی ارزنده و متعالی برای ترویج اندیشه های ناب دینی و فرهنگ اسلام ناب محمدی دارد که می توانیم از آن در راستای پیشبرد امور و گسترش دین مبین اسلام بهره گیری کنیم.


حجت الاسلام علیخانی با بیان این که وقف سنت حسنه ای است که ضرورت دارد تلاش های والایی برای ترویج و تبلیغ آن صورت گیرد، گفت: گسترش وقف های مرتبط با حوزه های علمیه می تواند نقشی ارزنده برای ترویج دین محوری و اندیشه های اسلامی در جامعه داشته باشد.


رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل بر ضرورت تلاش برای ترویج وقف های حوزه های علمیه تاکید کرد و بیان داشت: وقف در راستای حوزه های علمیه ثمرات و دستاوردهای ارزشمندی برای نظام اسلامی دارد که باید از ظرفیت های موجود برای ترویج آن استفاده کنیم.


وی با اشاره به این که حوزه و روحانیت می توانند برای ترویج فرهنگ وقف گام های اساسی برداشته و نقشی والایی داشته باشند، تصریح کرد: حوزه و روحانیت ظرفیت ارزنده ای در مسیر گسترش فرهنگ وقف هستند که می توانند این فرهنگ متعالی و سعادت بخش را در میان آحاد مردم نهادینه کنند.


حجت الاسلام علیخانی با بیان این که حوزه های علمیه مروجان اسلام ناب محمدی هستند، گفت: وقف های مرتبط با حوزه های علمیه می تواند اثرگذاری والایی در پیشبرد اهداف و برنامه های ارزشمند این نهاد دینی داشته باشد.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل افزود: ضرورت دارد ستاد شهرستانی اوقاف و حوزه های علمیه برای احیای موقوفات مرتبط و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به عنوان نیازی اساسی تشکیل شود تا بتوانیم از همه ظرفیت ها به نحوی شایسته بهره گیری کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که طلاب و روحانیان در برنامه های فرهنگی تبلیغی اداره اوقاف و امورخیریه آمل همکاری و اثربخشی شایسته ای دارند، گفت: خیمه های معرفت در طول مناسبت های سال با حضور مبلغان دینی در امام زادگان و بقاع متبرکه شاخص آمل برگزار می شود که با استقبال گسترده ای از سوی مردم و مسافران روبرو شده است./1314/302/ب3

ارسال نظرات