۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۲۹۰۸۳۱

همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس آذربایجان شرقی شامگاه امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و جمعی از پیشکسوتان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس برگزار شد.
همايش پيشکسوتان دفاع مقدس همايش پيشکسوتان دفاع مقدس همايش پيشکسوتان دفاع مقدس

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همایش تجلیل از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس آذربایجان شرقی شامگاه امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و جمعی از پیشکسوتان، رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس برگزار شد.


آیت الله محسن مجتهد شبستری در این همایش وجود رزمندگان دفاع مقدس را مانند پاره های آهن مقاوم و استوار دانست و تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس هیچ زاویه‌ای با ولایت فقیه نداشتند و این رمز پیشرفت و توسعه کشور است.


عزت‌الله جعفری، مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در این همایش با محکوم کردن دولت سعودی، اظهار داشت: این حادثه بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود را در مدیریت حج نشان داد.


وی با اشاره به مراسم اربعین سال گذشته، تصریح کرد: مراسم اربعین سال گذشته با جمعیتی بیش از 15 میلیون برگزار شد و هیچ اتفاقی نیافتاد و امنیت کامل در این مراسم برقرار بود، این نمایشی از مدیریت شیعی و بر پایه فرهنگ عاشورایی و مهدوی بود.


مدیر‌کل حفظ آثار استان با اشاره تلفات هرساله در حج ابراهیمی، تأکید کرد: آل سعود توان مدیریت حج را ندارد و لیاقت مدیریت مناسک حج را ندارد، دشمن باید در این خصوص اعتراف کند و به بی لیاقتی و ضعف آل سعود در این مورد اذعان داشته باشد.


وی ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی، گفت: در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی با حضور مسؤولان و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار می شود.


جعفری با تأکید بر پاسداشت رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی، ابراز داشت: رزمندگان دفاع مقدس تاریخ شفاهی جنگ هستند، با پاسداشت حضور این عزیزان در پی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستیم.


استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با تأکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس، تصریح کرد: هر چه از دفاع مقدس فاصله می گیریم زنده نگاه داشتن ارزش ها و شخصیت های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از جایگاه و ارزش بالاتری برخودار می شود.


وی بر ضرورت انتقال ارزش های دفاع مقدس و شناساندن شهدا به جامعه و جوانان تاکید کرد: امروز باید در میان جوانان و نسل جدید فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس را ترویج کرد و باید روش و منش امروز ما شهدائی باشد تا در شناساند نسل جنگ به جوانان هنرمندانه عمل کرده و موفق شویم.


استاندار آذربایجان شرقی جوانان امروز را رهرو شهدای دانست و خاطرنشان کرد: نسل امروز در صورت هر گونه اتفاق و حادثه‌ای بهتر از زمان جنگ حضور خواهند داشت.

 

همچنین در ادامه این همایش تعدادی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به بیان خاطرات خود از دفاع هشت ساله و ایستادگی در برابر تجاوزات غرب پرداختند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور آیت الله شبستری و استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا از تعدادی از پیشکسوتان جنگ و نبرد و روحانیت دفاع مقدس با اهداء هدایایی تجلیل به عمل آمد./854/202/ب2

ارسال نظرات