۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۲۹۱۲۴۱
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور اصفهان:

همایش شعر آیینی 72 خط اشک در اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان اصفهان با بیان این که زمان ارسال آثار به دبیرخانه همایش از 4 مهر تا 10 آبان می‌باشد، گفت: مضامین پیشنهادی در این همایش، عاشورا و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی، زندگی و سیره امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، شیوه‌های تبلیغ فرهنگ عاشورا، جلوه‌های فرهنگ عاشورا و قیام عاشورا و حفظ روحیه انقلابی و نفوذ ناپذیری است.
پنجمين همايش شعر آييني هفتاد و دو خط اشک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام جعفر عمادی ظهر امروز در نشست خبری پنجمین همایش کشوری شعر آیینی 72 خط اشک در بیان اهداف برگزاری این همایش گفت: همایش شعر آیینی 72 خط اشک به منظور کمک به بالا بردن شعر و ادبیات آیینی برگزار می‌شود که این مسأله در مطالبات رهبر معظم انقلاب نیز به وفور به چشم می‌خورد و دفتر نهاد دانشگاه‌ها این وظیفه را در خود می‌بیند که نقطه نظرات معظم له را اجرایی کند.

 

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان اصفهان با اشاره به شناسایی 600 شاعر گمنام در سطح کشور در جریان برگزاری دوره‌های پیشین همایش 72 خط اشک بیان کرد: برخی از برگزیدگان سال‌های گذشته این همایش به محضر رهبر معظم انقلاب شرفیاب شده و در حضور ایشان اشعار و سروده‌های خود را خواندند.

 

وی با بیان این که در جریان همایش‌ها تلاش شده کسانی که قوت شاعری دارند تقویت شوند، خاطرنشان کرد: به منظور تقویت مضمون شعر و همچنین تقویت هنر و مهارت شعر و شاعری در گام نخست مطابق فراخوان، نخستین دوره کارگاه پنجمین همایش 72 خط اشک همزمان با عید غدیر در روزهای 8، 9 و 10 مهرماه سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود که در این کارگاه‌ها نقش شناخت جایگاه بشر در کیفیت مضامین شعر آیینی، نقد شعر آیینی، مرجع شناسی کتب آیینی و بررسی شناخت شعر آیینی انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام عمادی با اشاره به نحوه انتخاب اشعار ارسالی اظهار کرد: داوری آثار در این همایش در 3 مرحله صورت می‌گیرد و در مرحله آخر از بین 72 شعر منتخب آثار برگزیده در حوزه‌های مختلف توسط داورانی چون علیرضا قزوه، سعید بیابانکی و حجت الاسلام رضا جعفری ملقب به مسیح شعر آیینی انتخاب می‌شود.

 

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان اصفهان ادامه داد: بخش بین الملل این همایش با همکاری جامعه المصطفی العالمیه انجام می‌شود و طلاب خارجی فارسی زبان و یا کسانی که به زبان فارسی آشنایی داشته و علاقه مند به ارسال آثار در این جشنواره باشند می‌توانند اشعار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و آثار آنها در بخش بین الملل داوری خواهد شد.

 

دبیر همایش کشوری 72 خط اشک زمان ارسال آثار را از 4 مهر تا 10 آبان اعلام کرد و گفت: مضامین پیشنهادی در این همایش، عاشورا و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی، زندگی و سیره امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، شیوه‌های تبلیغ فرهنگ عاشورا، جلوه‌های فرهنگ عاشورا و قیام عاشورا و حفظ روحیه انقلابی و نفوذ ناپذیری است.

 

وی با بیان این که افتتاحیه همایش در روز 30 آبان و اختتامیه آن 10 آذر ماه در دانشگاه اصفهان خواهد بود، افزود: سال گذشته 900 اثر به دبیرخانه همایش ارسال شده و قرار شده آثار فاخر دوره‌های پیشین با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات به صورت مجلد به چاپ برسد./1304/202/ب3

ارسال نظرات