۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۲۹۱۶۵۴
کارشناس مذهبی:

باید با منطق قوی تشیع به شبهات موجود در جامعه پاسخ دهیم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حق پرست با اشاره به خدمات بی نظیر امام هادی(ع) در حفظ مذهب تشیع و گسترش آن در خفقان زمان خود، گفت: باید بیشتر قدر مذهب خود را بدانیم، امروز وظیفه ما این است که تمام تلاش خود را برای پاسخ دادن به شبهات موجود در جامعه و به ویژه در فضای مجازی انجام دهیم.
حجت الاسلام حق پرست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حق پرست، نماینده اداره تبلیغات اسلامی در دانشگاه مالک اشتر اصفهان، عصر امروز در جلسه ای به مناسبت ولادت امام هادی(ع) که در دانشگاه مالک اشتر برگزار شد، گفت: امام دهم شیعیان(ع) بسیار مظلوم بودند و در طول حیات پربار خویش خدمات بی نظیری را به جامعه اسلامی ارائه کردند.

 

وی ادامه داد: یکی از ماندگارترین و بی نظیر ترین آثار امام علی النقی(ع) دعای شریف و پر محتوای جامعه کبیره است که از سوی ایشان به یکی از اصحاب آموزش داده شده و در هنگام زیارت همه معصومان(ع) خواندن آن سفارش شده است و دارای مضامین عالی در معرفی حضرات معصومان(ع) است.

 

کارشناس مذهبی افزود: مذهبی که امروز به نام مذهب جعفری به دست ما رسیده و ما مفتخر به پیروی از آن هستیم از فراز و نشیب های بسیاری عبور کرده و در برابر خطرات مختلف حفظ شده است و اگر مجاهدت های ائمه طاهرین(ع)، از جمله امام صادق(ع) نبود، امروز چیزی از دین واقعی نداشتیم و نمی توانستیم در برابر حملات دشمنان دین خدا، منطق قوی اسلام را ارائه کنیم.  

 

حجت الاسلام حق پرست، بیان داشت: امام صادق(ع) در برابر شبهات فراوان و مکاتب دینی متعدد در زمان خود توانستند به بهترین وجه ممکن از مذهب حقه شیعه صیانت کنند و معارف حقیقی شیعه را به خوبی تبیین کردند، بعد از ایشان هم فرزندان گرامیشان و از جمله امام هادی(ع) توانستند در اوج خفقان و مظلومیت شیعه، هم مذهب شیعه و هم شیعیان را از خطرات فراوان آن زمان به سلامت برهانند.

 

وی اظهار داشت: امروز باید بیش از آن چه که شاهد هستیم قدر مذهب خود را بدانیم چرا که کامل ترین و با منطق ترین  مذهب الهی را در جهان داریم، مذهبی که پیروان آن در طول تاریخ حتی گاهی از بیم کشته شدن و فراموشی دینشان، به فرزندان خود هم نمی گفتند که شیعه هستند و در وصیت نامه ای که پنهان می کردند، بعد از مرگ خود، آن ها را از این موضوع آگاه می کردند.

 

مبلغ مذهبی حوزه و دانشگاه، ابراز داشت: حتی امروزه هم در بسیاری از کشورهای جهان شیعیان بسیار تحت فشار هستند و نمی توانند به راحتی ابراز وجود کنند، وظیفه ما در این شرایط این است که تمام تلاش خود را برای پاسخ دادن به شبهات موجود در جامعه و به ویژه فضای مجازی که علیه اسلام و نظام جمهوری اسلامی مطرح می شود، انجام دهیم و با منطق قوی و علم تشیع وارد میدان جنگ نرم دشمنان شویم و از دین اسلام را در جهان گسترش دهیم./869/202/ب1

ارسال نظرات