۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۹۵۳۳۰
مدیر مؤسسه فرق و ادیان زاهدان:

خودشناسی حلقه مفقوده زندگی امروز بشر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نواب خودشناسی را حلقه مفقوده زندگی امروز بشر دانست و گفت: ما به تمام عالم سر می‌زنیم و تحولات را دنبال می‌کنیم اما از تحولات وجودی خود بی‌بهره هستیم و به همین دلیل است که گاهی در زندگی احساس شکست می‌کنیم.
مناجات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام محمد نواب، شب گذشته در مراسم عزاداری شب اول محرم که در بیت العباس(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: همه ما انسان‌ها در طول زندگی گرفتاری‌های گوناگونی داریم و هرکس به نحوی مشغولیت دارد.

 

مدیر مؤسسه فرق و ادیان زاهدان ادامه داد: ما به اندازه‌ای در مشغله‌های دنیایی خود گم شده‌ایم که از وظیفه اصلی خود غفلت کرده‌ایم و به سراغ آن نمی‌رویم به همین دلیل است که گاهی در زندگی احساس شکست می‌کنیم.

 

حجت الاسلام نواب بیان کرد: در دنیای امروز روانشناسی افرادی موفق هستند که بتوانند تمام امور خود را با رعایت اولویت انجام دهند این اولویت بندی در تمام امور اعم از معنوی و مادی برای انسان فایده دارد.

 

وی خودشناسی را حلقه مفقوده زندگی امروز بشر دانست و افزود: آنچه که از آن غافل شده‌ایم خودشناسی است ما به تمام عالم سر می‌زنیم و تحولات را دنبال می‌کنیم و از تحولات وجودی خود بی‌بهره هستیم.

 

مدیر مؤسسه فرق و ادیان زاهدان عنوان کرد: خودشناسی بر خداشناسی مقدم است اما گاهی به دلیل عدم شناخت کافی از خود ارزشی برای خود قائل نیستیم مانند کودکی که به دلیل آگاه نبودن از ارزش پول، آن را پاره می‌کند، ما نیز چون از خود شناخت نداریم دچار بحران می‌شویم.

 

وی با اشاره به آیات و روایات در خصوص اهمیت خودشناسی اظهار داشت: خداوند در آیه 119 سوره مبارکه حشر تعبیر عجیبی دارد که می‌فرماید فاشقان کسانی هستند که خدا را فراموش می‌کنند و خدا آنان را به عذاب خودفراموشی رهنمون می‌کند.

 

حجت الاسلام نواب اضافه کرد: امیر مؤمنان(ع) فرمودند به خویشتن نادان مباش؛ زیرا کسی که خود را نشناسد هیچ چیز را نمی‌شناسد همچنین حضرت می‌فرمایند بالاترین خِرَد، خودشناسی است و هرکس خود را بشناسد خردمند است./831/202/ب3

ارسال نظرات