۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۹۵۴۹۳
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

برجام راه نفوذ دشمن به کشور است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین پیرامون اهمیت بحث برجام، گفت: بعضی از ابعاد در برجام به آن پرداخته نشده است فقط در بعد اقتصادی تحلیل شده است، اگر درب کشور ایران به روی کشورهای خارجی باز شود، دشمنان اسلام که وارد شوند با فرهنگ خودشان می آیند.
حجت الاسلام علي عباسي حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین عصر امروز در نشست اخلاقی مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین با اشاره به سیره معصومین(ع) گفت: دربعضی از روایات اشاره شده که برخی از معصومین(ع) کارهایی انجام می دادند که خداوند آنها را به بهشت ببرد، از حضرت علی(ع) روایت است که بهشتیان صدقه ای دادند و به خداوند گفتند خدایا مرا بی واسطه به بهشت ببر این هم اشکالی ندارد.

 

وی در ادامه افزود: یا از ترس جهنم، کوشش می‌کند چون از عذاب الهی می ترسد، این هم مطابق سنت است و مشکلی ندارد، یعنی از خوف خداوند خیلی از معصومین هم کارهای مختلف می کردند.

 

نیت عمل فقط باید برای خدا باشد

این کارشناس حوزوی تاکیدکرد: اگر کسی نیت کند، مطابق سنت است منتها از میان آنها از همه ارزشمندتر، آن نیتی است که فقط برای خدا باشد و بتواند رضایت الهی را به دنبال داشته باشد.

 

این کارشناس دینی بابیان اینکه نیت خالص نخستین مرحله کار است ابراز کرد: اگر آغاز کار را درست انتخاب کنیم، بقیه کار هم درست می‌شود یعنی انسان برای چه آمده درس بخواند برای چه چیز تدریس و مباحثه می‌کند، چرا کتاب می‌نویسد، هدف از رفتن به تبلیغ چیست، این حرکت اولیه خیلی مهم است.

 

این استاد دانشگاه قزوین اظهار کرد: در قرآن کریم خداوند به پیامبر می‌فرماید ای پیامبر بگو من شما را فقط به یک چیز موعظه می‌کنم و آن اینکه حرکت کنید برای خدا در اینجا دو عنصر خیلی مهم است نخست عنصر قیام، که قیام باید حتما باشد، دیگر عنصر حرکت.

 

حجت الاسلام عباسی بابیان اینکه تلاش و کوشش باید به عنوان یک اصل در در دستور کار انسان قرار گیرد تصریح کرد: انسان برای موفقیت باید از هر گوشه و کنار زندگی خود استفاده کند و برای هر کدام آن یک برنامه داشته باشد تلاش و کوشش به قدری مهم است که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید لیس للانسان الا ما سعی برای انسان چیزی جز تلاش و کوشش وجود ندارد، و ان سعیه سوف یری سعی او دیده می‌شود.

 

این استاد حوزه علمیه تاثیر کار و کوشش رادر زندگی بشر مستقیم دانست و تاکید کرد: قرآن کریم می‌فرماید آن کسی که ترازوی عملش سنگین است در یک زندگی رضایتمندی قرار خواهد گرفت و از زندگی و تلاش خود راضی می شود، اما کسی که ترازوی اعمالش سبک باشد یعنی کار وتلاش نکرده باشد جایگاه او هاویه است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: بعضی‌ها در تفاسیر اشاره کرده‌اند که (ام )به معنی فرق سر است، ام الرأس یعنی رأس سر، فامه هاویه، یعنی کسی که با سر داخل هاویه می رود.

 

این کارشناس دینی تصریح کرد: کافر در روز قیامت می‌گوید ای کاش من خاک بودم، امام سجاد(ع) در یکی از دعاهاشان در صحیفه سجادیه می‌فرماید نمی‌دانم خدا مرا برای رنج آفریده، ای کاش مادرم مرا نزائیده بود، ای کاش مرا تربیت نکرده بود، آتش جهنم قابل تحمل نیست چون ما به آن علم نداریم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: در حال حاضر خیالمان راحت است و الا اگر حقیقت را شخصی بداند، مبهوت می‌شود ما خیالمان راحت است چون به حقیقت جاهل هستیم راحت زندگی می‌کنیم.

 

حجت الاسلام عباسی ابراز کرد: امام علی(ع) در جمله‌ای در نهج البلاغه می‌فرماید اگر اقالیم سبعه را به من بدهند و بگویند یک پوست جو را از دهان مورچه به ناحق بگیر این کار را نخواهم کرد، پس آن کسانیکه میلیاردها تومان می‌خورند چگونه تبعیت می کنند از حضرت علی(ع) که مقتدای ما است.

 

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اینکه انسان باید ابتدا حرکت خودش را درست کند چون ابتدا مهم است، دراین مورد آیه شریفه با صراحت بیان کرده، که هرکس از خانه بیرون بیاید در حالیکه به سوی خدا و رسول خدا می‌رود و سپس مرگ، او را دریابد اجرش با خدا است، چنین شخصی پیروز و موفق است چون حرکت الهی بوده است.

 

وی با بیان این‌که گاهی اوقات انسان در اینکه حرکت او، یک حرکت الهی باشد به شک می افتد ابراز کرد: اگر انسان بخواهد از شک درآید باید علم و آگاهی خودش را بالا ببرد، مواردی را که انسان نمی داند راهی را که می‌رود حق است یانه، به خاطر این است که علم و آگاهی او کم است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه درادامه افزود: اگر اهل قرآن باشد راه برای او روشن می شود، چون قرآن کتاب مبین است،چون در قران راه هدایت از گمراهی معین شده است، روایت است که مومن با نور الهی می‌بیند، خداوند خوبی‌ها و بدی های اشیاء را در درون خود انسان قرار داده است.

 

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: خدای متعال در سوره شمس برای خودسازی یازده بار قسم خورده است، می‌فرماید که مایه های خوبی و بدی را در درون انسان قرار داده پس اگر کسی فطرتش خاموش نشده باشد و به درون خودش مراجعه کند، خوبی را از بدی وح ق را از باطل تشخیص می‌دهد.

 

این کارشناس دینی تصریح کرد: از امیرمومنان روایت است که اگر انسان به دوراهی برسد آن راهی را که سخت تر است انتخاب می‌کند چون از جمیع اعمال بالاتر سخترین آنها است امیرمومنان سخترین راه را انتخاب می کند چون رسیدن به لقاالهی با پیمودن سختی حاصل می‌شود

 

وی با اشاره به آیه قرآن کریم که می‌فرماید ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه، اظهار کرد: کدح به معنای حرکت با مشقت است اگر انسان ابتدای حرکت را درست کند تا انتها درست می کند در تمام کارهای سیاسی اقتصادی فرهنگی همین طور است

 

در انقلاب ما اتفاقاتی افتاده است

این کارشناس فرهنگی در ادامه افزود: در انقلاب ما اتفاقاتی افتاده است، حادثه  منا یک نمونه بود در روزه عید قربان کسی که می‌خواهد قربانی کند خودش قربانی می‌شود با لب های تشنه این ها را انسان می‌بیند داستان ابرهه را هم می‌شنود یک ایه در سوره حج است که می‌فرماید کسی که گرایش و میل کند به سوی ظلم در خانه خدا عذاب های دردناک را به او می چشانیم.

 

حجت الاسلام عباسی پیرامون اهمیت بحث برجام تاکید کرد: بعضی از ابعاد در برجام به آن پرداخته نشده است فقط در بعد اقتصادی تحلیل شده است، اگر درب کشور ایران به روی کشورهای خارجی باز شود، دشمنان اسلام که وارد شوند با فرهنگ خودشان می آیند.

 

وی در پایان گفت: از لحاظ فرهنگی خطر ورود خارجی‌ها بسیار جدی است یکی از پیامدهای فرهنگی این است که روحیه خود باوری را از انسان می‌گیرند انسان وقتی همه چیز را آماده ببیند روحیه خود باوری در او از بین می‌رود./873/201/ب3

ارسال نظرات