۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۹۵۵۳۹
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازداشت معلمان ایرانی در امارات؛

آموزش و پرورش به صورت جدی پیگیر رفع سوءتفاهم پیش آمده است

خبرگزاری رساـ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازداشت 9 معلم ایرانی در منطقه العین ابوظبی کشور امارات متحده عربی، گفت: وزارت آموزش و پرورش برای این معلمان وکیل گرفته و به صورت جدی پیگر رفع سوءتفاهم پیش آمده است.
وزير آموزش و پرورش - نشست شوراي اداري خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، علی اصغر فانی، در نشست شورای اداری استان خراسان شمالی، با اشاره به آخرین وضعیت 9 معلم بازداشت شده در منطقه العین ابوظبی کشور امارات متحده عربی، اظهار کرد: این معلمان یک هفته پیش با ادعای نداشتن مجوز کاری در منطقه العین ابوظبی بازداشت شدند و از همان زمان نیز دولت تدبیر و امید، وزارت امور خارجه و وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی به این موضوع ورود کرد.

 

وی با بیان اینکه اکنون برای این معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش وکیل گرفته شده و این وزارت خانه به صورت جدی پیگیر رفع این سوءتفاهم پیش آمده است، افزود: این اقدام با پیگیری وزارت آموزش و پرورش و سفیر کشور ما در امارات متحده عربی انجام شده است.

 

فانی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه کشورمان تا حصول نتیجه به پیگیری های خود در این راستا ادامه خواهند داد، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش برای ‌آزادی فرهنگیان ایرانی بازداشت شده ‌در امارت اهتمام لازم را داشته و ‌سفیر کشورمان نیز در حال پیگیری برای آزادی این عزیزان است.

 

این عضو کابینه دولت یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: شکست خوردن پروژه اسلام هراسی و ایران هراسی دشمنان با تلاش دولت یازدهم یکی از مؤفقیت های اصلی این دولت است به گونه ای که اکنون ایران در سطح جهانی و بین المللی به عنوان یک کشور قدرتمند، امن و مؤثر شناخته شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین دولت تدبیر و امید در زمینه های اقتصاد، ثبات اقتصادی، خروج از رکود، کنترل تورم، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش مؤفقیت های چشمگیری را کسب کرده و وزارت آموزش و پرورش نیز تلاش می کند تا همگام با دولت یازدهم در راستای هویت بخشی، ارتقای معیشت و منزلت فرهنگیان گام های مؤثرتری بردارد.

 

فانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که آموزش و پرورش 40 میلیون مخاطب مستقیم دارد، افزود: این موضوع نشان دهنده اهمیت ویژه نهاد آموزش و پرورش در کشور است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 13 میلیون دانش آموز در 105 هزار مدرسه و در 750 منطقه آموزشی زیر نظر یک میلیون معلم مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: اکنون حدود 39 درصد دانش آموزان کشور در بخش فنی و حرفه ای و کار و دانش مشغول به تحصیل هستند که امسال برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش یک هزار میلیارد ریال برای تجهیز این مدارس کنار گذاشته شده است.

 

گفتنی است، امروز وزیر آموزش و پرورش به همراه شماری از معاونان در سفری یک روزه به خراسان شمالی برخی از طرح های آموزشی این استان را افتتاح کردند./9314/پ202/ش

 

ارسال نظرات