۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۲۹۶۵۱۷
عضو شورای شهر مشهد:

مشکلات کشور با حاکم شدن مدیریت جهادی حل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون نظارت امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد گفت: اگر مدیریت جهادی در کشور مورد توجه قرار گیرد، هیچ مشکلی در هیچ حوزه ای نخواهیم داشت.
حجت الاسلام علي اصغر لطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر لطفی، رییس کمیسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد، در نشست خبری به تشریح برنامه های شورای شهر در خصوص امر به معروف و نهی از منکر پرداخت.

 

وی با اشاره به این که هفته اول محرم به امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است، اظهار کرد: امام حسین (ع) در خصوص قیام خود می فرمایند: «من برای فساد و ستم گری قیام نکردم و برای اصلاح امت پدرم و جدم قیام کردم» که این فرموده حضرت مبین این امر است که به تعبییر بنیانگذار انقلاب «اسلام آمریکایی» در جامعه رخنه کرده است.

 

حجت الاسلام لطفی افزود: با توجه به این که فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) امر به معروف و نهی از منکر است هفته اول محرم امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

 

عضو شورای شهر مشهد، با اشاره به تصویب ماده 36 قانون اساسی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، گفت: بعد از 38 سال این قانون تصویب و شواری شهر نیز آن را به کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر ابلاغ کرد همچنین رهبر معظم انقلاب نیز آن را از اولویت ها در تشکیل و حفظ نظام اسلامی عنوان کردند.

 

وی با اشاره به شکل گیری شورای امر به معروف در کلیه بخش های شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: با شکل گیری این شورا ها به منکر ها و معروف ها در بسیاری از بخش ها توجه شده است.

 

حجت الاسلام لطفی افزود: موضوعات مختلف از جمله ارتفاعات، حاشیه شهر، مشکل ترافیک، عفاف و حجاب، رضایت شهروندی، اقتصاد مقاومتی و جهاد و شهادت به کمیسیون ها و اشخاص خاص محول شد تا به بحث امر به معروف و نهی از منکر آن ها پرداخته شود.

 

رییس کمیسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر، در ادامه به فعالیت های انجام شده در خصوص بحث جهاد و شهادت اشاره و بیان داشت: معراج شهادت که از جمله برنامه های معنوی است، کلنگ زنی باغ موزه، شناسایی 270 فرزند شهید در شهرداری که بیش از 30 نفر دارای مدارج عالی هستند و رایزنی برای به کارگیری آن ها از جمله فعالیت ها در این حوزه است.

 

عضو شورای شهر به دیگر فعالیت ها در حوزه جهادت و شهادت اشاره و اظهار کرد: برگزاری همایش ایثارگران با حضور 1200 نفر از جانبازان و خانواده های شهدا و سرکشی به خانواده های شهدا و اهتمام به شهدای مهاجر مدافع حرم از جمله اقدامات در این زمینه است.

 

وی به کارگروه جهاد و شهادت در شهرداری اشاره و بیان داشت: اعضای این کارگروه متشکل از فرزندان شهید، شورای شهر و شهرداری است که وظیفه آن ها حفظ فرهنگ جهاد و شهادت و ارتقای آن است.

 

حجت الاسلام لطفی خاطرنشان کرد: اگر مدیریت جهادی در کشور مورد توجه قرار گیرد، هیچ مشکلی در هیچ حوزه ای نخواهیم داشت.

 

رییس کمسیون نظارت، امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا نظر و پیشنهادی با شماره 137 و یا سایت امر به معروف شورای شهر تماس بگیرند.

 

عضو شورای شهر نظارت بر حقوق و مزایا و عملکرد شهرداری را از وظایف کمیته نظارت شورای شهر بیان و تصریح کرد: عملکرد پلیس ساختمان مورد بررسی قرار گرفته است و تخلفات آن ها به ویژه در منطقه شهرداری ثامن مقداری مهار شده است.

 

وی در پایان با تأکید بر امر به معروف و نهی از منکر، گفت: مردم به دین اسلام و انقلاب اسلامی پایبند هستند اما از عملکرد مسؤولان ناراضی هستند که باید در این خصوص امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم./1310/202/ب1

ارسال نظرات