۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۲۹۶۵۵۸
استاد حوزه علمیه قم:

آسیب فرهنگی حربه دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که ضرورت دارد در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان هوشیاری و آگاهی لازم را داشته باشیم، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس دشمن از ما شکست خورد اما دست از سر ما برنمی دارد و باید مراقب باشیم که از راه فرهنگی وارد می شود.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله سید رحیم توکل، استاد اخلاق حوزه علمیه، امشب در همایش طلایه داران عاشورا و آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان آمل که در مجتمع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر(عج) آمل برگزار شد با بیان این که خداوند متعال احکامی را بر ما وجب کرده است که باید در راستای تحقق آن گام برداریم، گفت: قبولی بعضی از اعمال به نسبت اعمال دیگر است که نماز اهمیت بسیار والا و گرانقدری دارد. 


وی با اشاره به این که اگر زکات پرداخت نشود نماز انسان هم قبول نیست، افزود: زمانی تمام اعمال پذیرفته می شود که در حد تقوا باشد که در آن زمان مهر قبولی به آن زده می شود و انسان به اوج الی الله می رسد.


استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: تقوا در صورتی قبول است که جایی حضرت حق فرمان داده عمل کنیم و در جایی که نهی کرده دوری داشته باشیم که باید این امر مهم و ارزنده را مورد توجه قرار دهیم.


آیت الله توکل خاطرنشان کرد: ضرورت دارد افرادی که در خواب هستند را بیدار کنیم و در مقابل نافرمانی خدا ساکت نباشیم که اگر این افراد را در مسیر بیداری قرار دهیم به سمت انجام گناهان نمی روند.


استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: نماز، روزه و حج واجب است اما قوام این ها در امر به معروف و نهی از منکر است که راه انبیای الهی در این مسیر قرار دارد و اگر مردم می خواهند نماز بخوانند باید امر به معروف و نهی از منکر باشد تا به واجبات عمل کنند و از منکرات دوری داشته باشند.


وی تصریح کرد: باید به دنبال نهی از منکر برویم تا مردم را بیدار کنیم که در غیر این صورت در دام افراد شرور و قدرتمند قرار می گیریم که قیام سرور و سالار شهیدان در این راستا بوده است.


آیت الله توکل با بیان این که عده ای در زمان قیام امام حسین(ع) گوشه گیر و نظاره گر بودند که این امام همام را باور نکرده و ایشان را تنها گذاشتند، گفت: این افراد در زمان مورد نیاز سکوت کردند و بعد از آن که سرها به روی نیزه رفت قیام کردند که دیگر فایده نداشته است. 


وی با اشاره به این که ضرورت دارد در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان هوشیاری و آگاهی لازم را داشته باشیم، بیان داشت:  در طول هشت سال دفاع مقدس دشمن از ما شکست خورد که دست از سر ما برنمی دارد و باید مراقب باشیم که از راه فرهنگی وارد می شود.


استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از کسانی که در طول هشت سال دفاع مقدس مردانه جنگیدند و الان نسبت به بداخلاقی های جامعه بی تفاوت هستند، افزود: نباید در کنار گناهی که انجام می شود عبور کنیم و ساکت باشیم و ضرورت دارد به این نکته توجه کنیم دشمن به صورت آرام در حال انجام کار است.


وی خاطرنشان کرد: مگر شهدای ما خون دادند که زنان و دختران با وضع نازیبا خود را در جامعه عرضه اندام کنند که  شهدا به یاد ما هستند و ما نباید این بزرگواران را فراموش کنیم که انقلاب اسلامی صاحب دارد و صاحب اصلی آن امام زمان(عج) است.


استاد اخلاق حوزه علمیه تصریح کرد: کسانی که در زمان انقلاب بودند و در شرایط کنونی نسبت به مسائل جامعه بی تفاوت هستند و درجا زدند بدانند که خداوند متعال آنها را رسوا می کند و ما نباید نظاره گر باشیم./1314/202/ب1

ارسال نظرات