۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۲۹۸۵۱۹

برگزاری مرحله استانی دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در خرم آباد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان از برگزاری مرحله استانی دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در خرم آباد خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات فردا برگزار می شود.
حجت الاسلام موسوي، مسؤول کانون هاي مساجد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: مرحله استانی دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در خرم آباد با حضور صدنفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی برگزار می شود.


وی با بیان این که امسال برای نخستین بار خواهران در مرحله استانی مسابقات مدهامتان شرکت می کنند، افزود: رشته حفظ 10، 20 و 30 جز، قرائت و ترتیل ویژه خواهران در سنین 18 تا 30 سال پیش بینی شده است.


حجت الاسلام موسوی با بیان این که 13 نفر به مرحله استانی راه یافته اند، عنوان داشت: در رشته تصحیح و حمد و سوره نیز 12 نفر از خواهران به مرحله استانی راه یافته اند و این رشته مرحله کشوری ندارد.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان تصریح کرد: در رشته تصحیح حمد و سوره 11 نفر از مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته اند.


وی در ادامه با اشاره به این که 14 نفر از شرکت کنندگان رشته قرائت و 16 نفر در رشته ترتیل مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه یافته اند، اظهار داشت: رشته قرائت و ترتیل سنین زیر 18 سال و بالای 18 سال برگزار می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان یادآور شد: در رشته اذان 9 نفر در بخش زیر 18 سال و 9 نفر نیز در بخش بالای 18 سال به مرحله استانی راه یافته اند.


وی برگزیدگان مرحله شهرستانی رشته حفظ برادران زیر 18 سال را دو نفر و بالای 18 سال را چهار نفر اعلام کرد.


حجت الاسلام موسوی با بیان این که زمان برگزاری رشته های تفسیر، مفاهیم و نهج البلاغه تغییر کرده است، افزود: مسابقات این رشته که قرار بود 8 آبان برگزار شود، 29 آبان ماه جاری برگزار خواهد شد.


وی یادآور شد: آزمون سراسری کتبی رشته تفسیر با حضور ائمه جماعات مساجد برگزار می شود و رشته مفاهیم قرآن و نهج البلاغه نیز با محوریت امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.


مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان شناسایی استعدادهای برتر قرآنی را از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآنی بیان کرد./9451/202/ب1

ارسال نظرات