۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۹۹۹۵۷
کارشناس مذهبی حوزه علمیه:

بصیرت و تبعیت از ولایت فقیه مهم‌ترین وجه تسخیر سفارت آمریکا بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ربیعی بصیرت و تبعیت از ولایت فقیه را مهم ترین وجه حرکت انقلابی دانشجویان در تسخیر سفارت آمریکا دانست و گفت: امروز هم دانشجویان و طلاب باید در خط مقدم مبارزه با استکبار باشند.
استکبار ستيزي

حجت الاسلام محسن ربیعی، کارشناس مذهبی حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اهمیت 13 آبان به عنوان نماد جنبش مبارزه با استکبار جهانی در تسخیر لانه جاسوسی، گفت: امروز ما با راهپیمایی روز 13 آبان همچنین روز دانش آموز به دنیا پیام می دهیم که هنوز هم همان انگیزه ها و جنبش برای مبارزه با امپریالیسم جهانی در جوانان و نوجوانان ما وجود دارد.

 

وی ادامه داد: در 13 آبان 58 دانشجویان پیرو خط امام(ره) با حرکتی که داشتند ثابت کردند که سفارت آمریکا در ایران در واقع یک مرکز جاسوسی علیه انقلاب اسلامی در ایران و دستاوردهای آن است و قصد دارد تا این نظام نو پا را به سمت و سویی که خودش می خواهد منحرف کند و دانشجویان و جوانان این مرز و بوم اجازه این کار را حتی به ابرقدرت جهانی هم نخواهند داد.

 

کارشناس مذهبی حوزه علمیه، افزود: پیام ها و دستاوردهای مهمی در تسخیر لانه جاسوسی وجود دارد که حضرت امام خمینی(ره) از آن به "انقلاب دوم" تعبیر کردند، مهم ترین نیروی محرکه این حرکت بزرگ وجود بصیرت و آگاهی و درک واقعیت های آن زمان از سوی جوانانی است که سفارت امریکا در تهران را به نوعی منهدم کردند.

 

دانشجویان و طلاب در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار گیرند

حجت الاسلام ربیعی تصریح کرد: امروز هم دانشجویان دانشگاه ها و طلاب حوزه های علمیه باید در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار داشته باشند و بتوانند به عنوان قشر فرهیخته این مملکت ذهن عامه مردم را از واقعیت ها آگاه کنند و با به صحنه آوردن مردم، کشور را از انحراف از آرمان های انقلاب اسلامی حفظ کنند.

 

وی بیان داشت: با این که در آن زمان دولت موقت آقای بازرگان بعد از این حرکت انقلابی دانشجویان استعفا کرد و مخالفت های فراوانی در بدنه دولت در این رابطه وجود داشت، اما حمایت تمام قد مقام عظمای ولایت در آن زمان یعنی امام خمینی(ره) مهر تاییدی بر این حرکتی بود که به دنیا نشان داد حتی ظالم اگر آمریکا هم باشد، با آن مبارزه می کنیم و هیمنه امریکا در این قضیه در جهان شکسته شد.

 

کارشناس مذهبی حوزه علمیه، توضیح داد: با این حرکت راه جاسوسی و راه ضربه زدن به منافع ملی و اهداف انقلاب اسلامی بسته شد و به جوسازی ها علیه این حرکت در داخل و در بعد وسیع تر خارجی آن توجهی نشد و با پیروی محض از ولایت فقیه و تحت حمایت های ایشان دست استکبار جهانی در داخل کشور قطع شد./869/302/ب1

ارسال نظرات