۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۳۰۲۲۵۶
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

روحانیت همچنان بالاترین مرجع معنوی و سیاسی مردم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تفاوت علمای شیعه و روشنفکران و قلم به دستان عالم که مردم را به خوبی‌ها دعوت می‌کنند، گفت: یک عده به مردم می‌گویند بروید خوب و پاک و مردم دار باشید اما علمای شیعه می‌گویند بیایید و خودشان در رأس هستند و در حقیقت عالم واصل هستند.
سخنراني حجت السلام رييسي دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور، عصر امروز در جلسه ای که به منظور یادبود مرحوم آیت الله سید احمد عبادی، در مدرسه امیر المؤمنین(ع) قم برگزار شد، آیت الله عبادی را مردی عالم و مجاهد دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) علم را در عقاید و باورهای الهی، فضایل اخلاقی و علم به احکام و بایدها و نبایدهای الهی می داند؛ زیرا با دانش احکام الهی انسان به خدا نزدیک تر می‌شود و هر چه غیر از این علوم باشد فضل است و علم نیست.

 

وی با بیان این که علم فیزیک و شیمی و پزشکی و دیگر علوم آیا علم است یا نه گفت: امام خمینی(ره) توضیحی دارند که اگر انسان در علوم آزمایشگاهی خدا را ببیند و قدرت خدا را ببیند و در پزشکی به قدرت خدا برسد و در نجوم کهکشان‌ها را از خدا بداند آنها هم علم  مفید خواهد بود.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه در حوزه علمیه است قال الله است و آنچه در علوم دانشگاهی مطالعه می‌شود فعل الله است و آهنگ حوزه و دانشگاه یک آهنگ ست و آن هم لا اله الا الله است؛ رمز وحدت حوزه و دانشگاه این است که هر دو یک سمت و سو پیدا کنند و آهنگ توحیدی در نوع بینش و نگاه داشته باشند.

 

وی با بیان این که تمام دانش‌ها در شناخت حکمت نظری و عملی و سلوک و سبک زندگی انسان‌ها است، خاطرنشان کرد: فقیه انسانی دین شناس است که فقه در جان او جای گرفته است و اگر این سبقه توحیدی در علم نباشد، نفس فرمول یاد گرفتن هیچ فایده‌ای برای انسان ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: حضرت علی(ع) فرمودند علم دو نوع است، یک علم شنیداری و فرمول یاد گرفتن و یک علم علمی است که در طبع و جان و سرشت انسان جای بگیرد و فقیه این نوع علم را دارد و امام خمینی(ره) این گونه بود و تمام وجود او آیینه دین بود.

 

وی با بیان این که کسانی هم هستند که در این کسوت هستند ولی باور به این که دین می‌تواند حکومت کند را ندارند، افزود: آنها می‌گویند با این مدنیتی که امروز بشر به آن رسیده فقه نمی‌تواند برای بشر برنامه داشته باشد؛ اگر چه که خودشان هم اهل نماز و روزه هستند.

 

دادستان کل کشور ابراز داشت: امام خمینی(ره) این باور را داشت و معتقد بود که فقه می‌تواند جامعه بشری امروز را اداره کند و برای تمام سؤالات بشر پاسخ دارد.

 

وی مرحوم عبادی را انسانی دغدغه مند برای پیشرفت علمی طلاب و منطقه دانست و یادآور شد: ایشان بنا بر تکلیف علمای قم از قم به شهر خود هجرت کرد و بسیاری از علما این گونه بودند که در هر زمان به تکلیف خود عمل می‌کردند و به دنبال آسایش و رفاه نبودند.

 

نماینده مردم بیرجند در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تفاوت علمای شیعه و روشنفکران و قلم به دستان عالم که مردم را به خوبی‌ها دعوت می‌کنند در سیادت و پیشگامی است؛ یک عده به مردم می‌گویند بروید خوب و پاک و مردم دار باشید اما علمای شیعه می‌گویند بیایید و خودشان در رأس هستند و در حقیقت عالم واصل هستند.

 

وی با بیان این که علم و دانش و فقاهت جای خود ولی این سلوک است که انسان را ممتاز می‌کند، خاطرنشان کرد: امروز روحانیت همچنان بالاترین مرجعیت معنوی و سیاسی را در بین مردم دارد و این در خراسان جنوبی بیشتر احساس می‌شود و شاهد این هستیم که کمترین آمار جرم و جنایت در کشور در خراسان جنوبی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی نقش اصلی در کم بودن جرم را دین مداری و تربیت اسلامی در خانواده دانست و اظهار داشت: این نشان دهنده نقش روحانیت در استان است که هم از مردم هستند و هم در مردم هستند و هم با مردم هستند./843/پ202/ج

ارسال نظرات